Totalt antall sidevisninger

søndag 20. november 2011

Skriveprøven

Det er veldig hyggelig at det er mange av dere som følger med og lurer på hva jeg skriver på for tiden. For det første skriver jeg alltid på noe, men denne høsten har jeg hvilt skrivehodet litt, for å lande etter tidligere prosjekter, og nullstille meg, - rett og slett. Dette føler jeg at jeg nå får igjen for, for nå er gløden og skrivegleden her for fullt!

Novellesjangeren leker jeg stadig med, og jeg ser hele tiden mennesker, situasjoner og bevegelser som får meg på en eller annen skrivetanke. Det er så spennende å bare kunne få observere verdenen rundt meg, og allikevel være så inderlig til stede med alle mine sanser...

Men det som jeg nå holder på med, setter altså alt annet til side for en stakket stund. Jeg kan ikke si noe om mer om dette ennå, for det som er greia, er at jeg føler det som jeg er i ferd med å avlegge en eksamen... (jeg vet ikke om jeg har lov til å si noe, heller...)

Jeg skal faktisk vise hva jeg duger til, i det som dette forlaget er ute etter innen et helt spesielt prosjekt, og jeg føler meg bare så priviligert, at de var intereressert i å se mitt produkt...

Huff, jeg vet at jeg blottlegger meg på et vis nå, ved å fortelle dette, men når jeg først letter litt på sløret, så får det meg til å skjerpe meg ennå mer - og gjøre mitt ytterste av det jeg kan prestere innen denne skrivemåten, innen dette teamet og med mine evner...
Men... jeg vet også at det er antagelig mange om beinet, og mange som strever like mye som meg for å komme igjennom. Og det er sikkert mange som kan dette mye bedre enn meg,- men det som er det aller viktigste for meg - er at jeg jobber, jobber og jobber på...
Nå drømmer jeg om prosjektet om nettene, så det er helt klart at dette har blitt en del av meg. Det betyr at jeg i hvert fall skriver med hjerte og mage...

I dag sendte jeg inn en del av prøven, noe de sa jeg kunne gjøre,- så nå er jeg så vanvittig spent på hva svaret blir... Men jeg har ennå en uke (muligens litt mer, for jeg ba om det) før jeg må levere inn hele oppgaven... Så det er vanvittig spennende tider, som dere skjønner...

4 kommentarer:

  1. Spennande - håper du får det til og at du består "prøven" med glans. Blir spennande å følge deg videre på dette-
    Ha en flott dag og takk for at du var innom hos meg...håper det ikke bare er hos meg du sliter med kommentarene....jeg har lagt ut for at alle kan kommentere så jeg tror det skal vere greitt.

    klem fra hadeland

    SvarSlett
  2. Så kjempespennende! Jeg tror det kommer til å gå fint. Uansett lærer du jo noe.
    Lykke til. Gleder meg til å høre mer!
    Fortsatt god søndag ;-)

    SvarSlett
  3. Kjære Liv Hege. Det virker som du har det flott nå og det gleder meg! Du skal holde fast ved magefølelse og troen på dine egne tekster, - bra! Skjønner du er spent, at du også kjenner denne lille " blir det bra nok". Det handler om å skildre hvordan det er å puste i.- ja å være i livet med hele seg og takke ja til hva livet byr på. Du, som jeg har valgt å være åpen og dele av opp- og- nedturer vi erfarer som forfattere og jeg tror det er bra å vise nyanser, skildre en forfatterhverdag som bærer med seg både sønnavinden og stormkastene og alt der midt i mellom:-)Lykke til og en stor klem. PS. Jeg tror på deg!

    SvarSlett
  4. Det er jo bare SÅÅ spennende, dette her!
    Jeg krysser fingre og tær for deg! STOR KLEM!

    SvarSlett