Totalt antall sidevisninger

fredag 14. oktober 2011

Fredagens farge

For de av dere som har fulgt med på bloggen min de siste dagene, så har dere kanskje oppdaget at jeg ser farger på bokstaver, tall og ord. Dette er noe jeg så veldig sterkt helt fra jeg var ei lita jente.
På et eller annet tidspunkt må jeg ha fortrengt alle farger langt bak i hjernen, for det var jo aldri noen som snakket om dem, eller det stemte liksom ikke med virkeligheten... Men allikevel, - tallene og bokstavene har gjennom hele mitt liv,liksom kommet inn fra høyre, og vist seg for meg i forskjellige farger og drakter.
Når jeg nå endelig har fått et navn på dette fenomenet - og jeg skjønner at det "faktisk finnes", så er det så ubeskrivelig moro. Det er akkurat som jeg har fått ennå mer energi av det! Av farger får man jo som kjent energi!
Da jeg gikk tur i skogen med elevene mine i går, var det akkurat som  sansene mine var ennå mer skjerpet - og jeg oppdaget raskt alt det jeg var på jakt etter... (lav, mose og kjuker)
I dag er det fredag. Ukas beste dag, synes jeg. Og fargen på denne dagen, er nydelig, synes jeg. Den er kremhvit.
Ute er det i skrivende stund bekmørkt, men når jeg tenker på dagens farge - så blir det allikevel ganske lyst. Og varmt. (selv om gradestokken viser 0 grader...)
Ha en energirik kremhvit fredag alle sammen - på denne kalde oktoberdag

2 kommentarer:

  1. Cremehvid fredag. Dejlig. Her var morgenen magisk, eventyrlig, frostklar og fuld af inspiration. Og frosten, der lå som et slør over hele herligheden, var cremehvid! ;)

    Jamen, måske kan vi få det til en dag. Et møde. En lang weekend i forfatterens og inspirationens tegn. Jeg er frisk! ;)

    Ha' en flot weekend, kære du. Knus.

    SvarSlett
  2. Jeg er også lett påvirkbar (?) av farger! Drømmene mine har altid klare og sterke farger, og jeg kan regelrett bli sur hvis jeg kommer inn i rom med farger som "slår meg i bakken". Farger betyr mye for meg, men hjemme må jeg ha lyse vegger, så kan det være fargeklatter innimellom. På maleriutstillinger trekkes jeg alltid mot farger som assosierer hav og himmel.
    Hilsen Anne Britt som ikke får kommentert med googlekontoen iblant.

    SvarSlett