Totalt antall sidevisninger

lørdag 17. november 2012

Jeg bidrar sterkt i månedens Magic Magasin

   Først må jeg si at det var en stor og god opplevelse for meg å få lov til å stå foran nærmere 150 barn og lærere på en fremmed skole sist tirsdag.
Jeg viste en Powerpointpresentasjon av bøkene og bildene i bøkene mine, og jeg snakket, formidlet og besvarte barnas spørsmål som best jeg kunne. Først ble jeg helt overrumplet over hvor mange elever det var (9 klasser!!) - men så kjente jeg at jeg koste meg da jeg kastet meg ut i det - og fikk snakke om hvordan jeg skriver, hva som opptar meg og leve meg inn i barnas verden.
   Jeg er veldig fascinert av det vi ikke alltid kan se... derfor elsker jeg også å skrive historier om det. Noe som tydeligvis falt i barnas smak. Jeg hadde en utrolig god følelse da jeg satte meg inn i bilen for å kjøre tilbake til min egen skole - og gjøre helt andre ting.

   Når jeg først er inne på "den andre siden", så bidrar jeg ganske sterkt i månedens Magic Magasin. Jeg har skrevet julenovellen, som jeg selv liker godt - og som  jeg håper andre også vil like. I tillegg har jeg skrevet en reportasje om "mitt møte med Spinalonga - de spedalskes øy". Jeg har skrevet bådet teksten og tatt bildene. (bortsett fra bildet av meg selv, da) Det jeg skriver om i den reportasjen var en utrolig sterk opplevelse for meg. Kanskje noen vil lese...

  Det er utrolig spennende å skrive forskjellige tekster til forskjellige situasjoner og blader og mennesker. Når jeg får skape så er jeg rett og slett i balanse...

2 kommentarer:

  1. Regner med ungene synes det var kjempespennende å få møte en forfatter og i tillegg få svar på alle spørsmålene de satt inne med :o)Artig :o)

    Gleder meg til Magic Magasin kommer i posten .. bruker å lese dem - men når jeg tenker meg om har ikke fått noe på ei stund .. regnet med at de ikke kom ut hver måned. Må sjekke opp det der.

    Fortsett å skape Liv Hege .. og vær i balanse :o) Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Magic Magasin kommer annen hver måned, tror jeg. (tror ikke bladet er gratis lenger)

      Ja, jeg tror ungene koste seg med forfatterinnspillet - og det er en meget god følelse!
      Jeg fortsetter å skape og gjøre det som gir glede. Hvis det ikke gleder, er det ingen vits... så enkelt, nemlig!
      Gjør ting som gleder, du også, Torilpia!!

      Klem fra meg

      Slett