Totalt antall sidevisninger

fredag 20. januar 2012

Tanker og innstillinger

De fleste av oss er veldig flinke til å bekymre seg. Jeg er i perioder veldig flink til det. Noen ganger tenker jeg at det er det jeg er aller flinkest til. Jeg kan bekymre meg for alt mellom himmel og jord. Rekker jeg alt jeg skal gjøre? Tåler taket all snøen? Er jeg alvorlig syk? Synes kollegaene mine at jeg gjør en god nok jobb? Klarer jeg å skrive en roman? Og så svarer jeg "nei" på alt sammen selv...

MEN... jeg har blitt flinkere. Mye flinkere... etter at jeg har lest mye om "loven om tiltrekning", så skjønner jeg jo lett at ting henger sammen. Det jeg sender ut - det får jeg jo tilbake i fullt monn.  Jeg ber på en måte om det...
Er jeg trøtt og sur og sliten, så er det det jeg sender ut - og det er det jeg tiltrekker meg mer av av fullt monn. Det er ikke stas! Er man derimot positiv og blid - er det det man sender ut, og man tiltrekker seg samme type mennesker, god energi og det gode man søker etter.

Da jeg kom over denne setningen på bildet, synes jeg den var glimrende. Det er jo sånn det er!

...Det tjener ikke til noen ting å gå rundt og bekymre seg for vær og vind og jobb og folk og fe... Det er bortkastet tid og energi - og gjør ikke godt for noen.
Nå er vi jo skrudd sammen sånn, at vi klarer jo ikke å la være og bekymre oss innimellom. For barna våre, for sykdom, for tidsklemma, og for alt mellom himmel og jord...
Men hvis man gjør noen grep i tankegangen og innstillingen sånn i hverdagen, så går alt faktisk alt så mye bedre.
God helg alle sammen! Gjør noe som gir god energi!


3 kommentarer:

  1. Deler innstillingen din!
    Det vi tror,blir sant.

    Ha en positiv og fin helg :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Ønsker deg også en positiv og fin helg, Bente! Klem

    SvarSlett
  3. Er så enig med deg! Men det er ikke lett å holde fokus bestandig... Livet blir imidlertid bedre straks en lar være å bekymre seg. En har ikke konroll over det som skjer likevel. Jeg har også blitt flinkere. F. eks begynner jeg ikke å grue meg til tannlegetimen før jeg sitter i stolen. Tenk så mye bortkastet tid når en begynner å grue seg når innkalingen kommer en måned før...

    SvarSlett