Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. juli 2010

Kontaktannonser fra 1947

Jeg kom over noen gamle ALLE KVINNERS blader for noen år tilbake, og disse har gitt meg mang en latter...

Her kommer et lite knippe med kontaktannonser fra det Herrens år 1947...
Tidene har jammen forandret seg, eller hva sier dere?...

"Real pike fra godt hjem, ren fortid, godt omdømme, vil gjerne korr. med intelligent, høy, kjekk gutt 28-38 år, fra godt hjem, med gode moralske begreper. Norsk eller svensk"

"Ekspeditrise ønsker å bli kjent med edruelig mann i 50-årene. Setter pris på ærlig vennskap. Huslige interesser."

"Sørlandsdame, 35 år, uforskyldt skilt, har en sønn på 9 år, ønsker brevveksle med en real herre. Vennskap. Foto."

"Einsam ungkar i 40 års alderen, med eigen heim, ynskjer bli kjend med grei, norsk jente. Gjerna sjukesyster. Formål ekteskap. Foto."

"Sykepleierske, munter og alvorlig, noe skeptisk, ønsker å finne god kamerat, helst fra Oslo, 27-35 år, ærlig snill og intelligent. Ikke N.S. eller stripet"

...og jeg lurer fælt på hva N.S eller stripet, står for...Noen som vet?
Det er vel kanskje ikke akkurat slike annonser man legger ut på single nettsteder i dag... - men du så morsomt om noen hadde gjort det... Tror nok ikke svarene (ironiske, sarkastiske, morsomme eller, for den saks skyld... seriøse) hadde uteblitt... ;-)

13 kommentarer:

  1. Fornøyelige kontaktannonser :-)

    Må også si at jeg har lest Bienes hemmelige liv. Det var en fin bok! :-)

    SvarSlett
  2. NS er Nasjonal Samling, stripete var betegnelsen på folk som var noget tyskvennlige .... Morsomme annonser!

    SvarSlett
  3. Takk skal du ha for opplysningen, Natalie! :-)

    SvarSlett
  4. Sjov læsning Liv, ja det ser meget anderledes ud i dag, det havde ihvertfald afstedkommet nogen kommentarer idag hvis der blev skrevet i det sprog.
    Godt nyt profilbillede Liv.

    SvarSlett
  5. Very nice post beholde poste sånt ...!!

    SvarSlett
  6. Takk for å legge ut en slik fin informasjon

    SvarSlett
  7. Jeg likte mens du leser disse .. Jeg defenetly foreslå andre å lese den.!

    SvarSlett
  8. Jeg appriciating deg ... veldig fint innlegg..!!!

    SvarSlett
  9. Veldig bra innlegg ... fortsette med dine innlegg ... Jeg venter på neste innlegg

    SvarSlett
  10. veldig takknemlig til dere for å dele disse post med oss

    SvarSlett