Totalt antall sidevisninger

torsdag 8. juli 2010

I fritt fall




...Jeg følte meg ikke helt objektiv da jeg leste boka, kan jeg si...- men jeg har vel aldri vært så nysgjerrig på en bok før...
Hvorfor?
Fordi jeg nå kjenner litt til forfatteren bak boka... Og det var jo ufattelig, "barnslig spennende" for meg, å lese om hovedpersonen som har både samme navn som meg, samme hår som meg, og født i samme år som meg... - mens forfatteren ikke ante at jeg eksisterte på det tidspunktet boka ble skrevet...

Boka fascinerer meg på mange plan. Det store persongalleriet, den røde tråden som hele tiden svever mellom hver side, de spennende temaene som blir berørt, og den enorme researchen som må ligge bak... Det er tydelig at forfatteren kan tingene hun skriver om, og at hun har stor menneskelig innsikt...

Anita! Dette er utrolig bra! Du beviser med dette at du er en ekte krimbokforfatter...og jeg gleder meg til fortsettelsen!!

- og tusen takk for kvelden vi delte sammen i går!!

6 kommentarer:

  1. Som jeg gleder meg til å lese denne boka :)
    Den blir med i kofferten til Hellas på mandag...

    SvarSlett
  2. Jepp, det er en flott bok. Og så hyggelig at dere er blitt venner:-)

    ( Føler meg litt medskyldig:-)

    Myriam

    SvarSlett
  3. Ja, Lene,- kos deg med boka i Hellas!!
    - og Myriam,- ja, det er "din skyld" at Anita og jeg har funnet tonen. :-)
    Neste gang blir kanskje du med på et treff også???

    SvarSlett
  4. Det lyder spændende Liv, jeg kan godt forstå at du syntes det er interessant at du næsten er gjort til "hovedperson" i en krimihandling og når du så har haft mulighed for at være sammen med forfatteren, er det bare i top.

    SvarSlett
  5. Jeg gleder meg veldig til bok nr to! Blir spennende å følge profilereren videre. - og forfatteren! : )

    SvarSlett
  6. Gleder meg til neste bok, jeg også :-):-)
    Takk for flotte ord, Liv Hege (rart å kalle en virkelig person det ... :-)).
    Og ja, sammenkomsten i går ga definitivt mersmak :-):-). Kjempegivende!!!!
    Stor klem,
    Anita

    SvarSlett