Totalt antall sidevisninger

fredag 1. juni 2012

Å jobbe dobbelt

Akkurat nå føles det som jeg går i gjørme. Nå har jeg jobbet dobbelt opp i mange uker. Nå er det ikke  mye igjen av meg, kjenner jeg.
   I fjor på denne tiden gjorde jeg det samme. Jeg jobbet i ett strekk igjennom hele våren fram til sommerferien. Samme dag som jeg tok sommerferie hadde jeg min siste Mikkel-bok lansering, og dagen etter hadde jeg Foffa-lydbok lansering.
   Det som skjedde, og som jeg burde ha tatt lærdom av, var at da jeg gikk fra jobb siste dag før ferien, eller timer før boklanseringen... var det ikke mer igjen av meg. Jeg var så sliten, at jeg hadde bare et ønske, og det var å ligge under dyna. Lenge. Så da boklanseringene kom, så kjente jeg ingen glede. Jeg ble syk, og det tok flere uker før jeg kom meg igjen. I ferien... sukk...  
   Sånn skal det IKKE være. Jeg kan ikke drive rovdrift på selv. Ingenting er verdt det. Men denne våren har nesten vært på samme måte, så jeg har tydeligvis ikke lært... I tillegg til full jobb, hus og samboer, har jeg skrevet drøssevis med sanger og taler, og novellene mine har tatt enormt med tid, fordi jeg ville komme i mål i år!
På denne tiden er det også mye som skal gjøres i skolen (for de som ikke er i streik). Men når jeg går hjem fra jobb i dag, skal jeg virkelig ta helga! Da er alle pedagogiske rapporter i havn, foreldresamtaler unnagjort, alle sanger skrevet, og novellene er nesten i boks...
Denne helga skal brukes til litt av hvert annet. Litt husarbeid. Kanskje på tide. Ha en flott fredag, dere! :-)

2 kommentarer:

  1. Kjære deg, du sier det selv - sånn skal det ikke være. Selvom du elsker dine prosjekter, så må du ikke la det gå så mye utover deg selv at du kjenner du nesten ikke henger sammen for tiden..?! Ta deg en frihelg, kan du ikke det? og ro ned med gode, helt andre ting! :) Så takker jeg for din fine kommentar. Har merket du har vært fraværende, ja ;) men sånn er det for oss alle periodevis, noenganger tar ting utenfor tiden vår så veldig - og du har hatt og har masse, masse prosjekter på gang. Derfor ble jeg ekstra gla for at du tok deg tid til noen ord til meg :))) Nå ønsker jeg deg en fin helg der du får hentet litt krefter, kjære deg! mange klemmer til deg

    SvarSlett
  2. Kjære deg, Spirea! Du har sagt det før, og du sier det igjen... jeg jobber for mye.. Og det stemmer. Nå er det på tide å roe`n litt ned... :-) Tusen takk for dine varmende ord, og tusen takkf for alt du deler på din blogg! Fantastisk!
    Ha en fin søndag, fine du! Klem

    SvarSlett