Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. juni 2012

Bokcover og den enøydes budskap

...Jeg våknet tidlig, for migrenen dunket fortsatt bak øyet mitt. Ute hylte måkene på naboens tak, og jeg følte meg sliten og en tanke deppa. Tenkte at "dette er urettferdig, nå som jeg har ferie!"...
   Mannen i huset gjorde seg klar til å dra på fisketur med sin far, mens jeg krøp ut av dyna og steg inn i dusjen. Jeg ville så inderlig at dagen skulle bli fin. Avslappende, smertefri og deilig...
   Så sjekket jeg mailen og kjente smilet la seg i ansiktet mitt. Coveret på min novellesamling lyste mot meg... Og jeg synes det ble helt digg!!
Jeg er mektig spent på hva "folket" synes om det... og nå er også tittelen klar. Jeg skal røpe den om ikke lenge. Vi har jobbet en stund med å komme fram til en tittel som sitter - som treffer meg midt i mageregionen - det gjør denne...
  Jeg tok med meg en brødskalk, åpnet verandadøren og svisj...der kom minst tjue av mine små flyvende venner mot meg. Jeg la ut brødsmulene, nok til dem alle,- mens jeg stod som et stort fugleskremsel ved siden av, for å skremme bort naboens måker. De er jeg ikke særlig glad i... beklager... (men de skiter og bråker noe aldeles forferdelig)
   Og... jeg trodde ikke mine egne øyne, for mens jeg stod der og matet mine små fuglevenner, kom min enøyde kattevenn luskende nede i hagen. Den snudde på hodet og tittet opp på meg... og jeg kjente at en innvendig glede spredte seg. Den gav meg en sterk følelse av at: Alt kommer til å gå så bra!...
   

5 kommentarer:

  1. Så spennende og så bra katten kom også:)Gleder meg til å høre tittelen:) God bedring!:)

    SvarSlett
  2. Kjære deg, er innom for å høre med deg hvordan du har det - men så fikk jeg en form for oppdatering her nå, da. Skjønner det er både og - men samtidig mye bra..? Spennende med cover - og det blir spennende med tittelen. Nå håper jeg du får gode dager fremover og tar hensyn til kropp og sjel - og hviler når du kjenner du må det. her er jeg nettopp tilbake fra en etterlengtet ferie som har gjort godt. Har vært fullstendig borte fra nett noen uker og det har vært bra det og ;) nå er jeg på en runde og ville innom deg og si hei. Ønsker deg en fin helg fortsatt - og gode dager. klem

    SvarSlett
  3. Hei Liv Hege. Gleder meg sånn til fortsettelsen av ditt prosjekt, og gleder meg til boka endelig er ute! Her er det litt smak av sommer nå, har akkurat kommet fra Italia, en grensesprengende opplevelse på mange måter.
    Du er sikkert på ferie selv, håper du har deilige dager uten migrene.

    Nå skal jeg ha to intense manusdager, må jobbe meg frempå med manuset som skal ut nå til høsten. Du vet hva jeg snakker om, her kreves hardt arbeid og mye kaffe!
    Ferieklem til deg.

    SvarSlett
  4. Innom for å ønske deg en fortsatt god sommer. lenge siden du har blogget, men jeg håper det betyr at du nyter sommeren og dagene - og at du lar blogg være blogg en stund. Fint det :) sender deg en god klem herfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Spirea! Lang, herlig ferie på Kreta er grunnen til at jeg har vært så tyst... Tusen takk for dine omsorgsfulle ord og tanker!
      Varm klem oversendes1

      Slett