Totalt antall sidevisninger

mandag 17. januar 2011

Januartanker

Januar er bare ikke min måned.
Når jeg er inne i denne måneden, så er jeg ofte tung og sliten. Jeg er overbevist om at det har med snøen å gjøre... og muligens kulda. For mørket gjør meg ingenting. Mørket er min venn. Den tapper meg ikke. Den kan heller gjøre meg kreativ...
Men nå er vi i midten av januar, og ting skjer... :-)

Det er to bokprosjekter jeg skal lansere i løpet av vårhalvåret, og nå er det også rett før invasjonen av sang - og taleskriving tar til...
Jeg vet jeg må passe på, slik at jeg ikke møter et sort gjørmehull, slik som jeg gjorde på denne tiden i fjor. Sorte gjørmehull gjør meg ikke kreativ - de stopper meg forståelig nok, helt opp...og setter meg helt ut av spill. Det skal ikke skje igjen!
Jeg hadde jo håpet å få permisjon i tre måneder fra jobben, slik at jeg kunne være forfatter på heltid for en stakket stund, men jeg fikk altså blankt avslag... Men jeg skal så absolutt få til det jeg har tenkt å gjøre for det... Jeg må bare ta det litt med ro... skynde meg litt sakte...for ... jeg har så absolutt tenkt å kose meg med alle mine skriverier.
Ha en fin, ny uke alle sammen!
Ute er det speilblankt, så det gjelder å ha tunga rett i munnen nå!

4 kommentarer:

  1. Pas nu på dig selv Liv, lyt nu til di signaler der kommer fra din krop og sind, hvis det bliver nødvendigt at skrue lidt ned, og tage den med ro, som du selv er inde på nås det hele jo nok.
    God dag til dig og dine.

    SvarSlett
  2. Å skynde seg sakte er nok veldig lurt.
    Nyt dagen. :)

    SvarSlett
  3. Jeg siger som Michael, pas på dig selv og lyt til din krops signaler! Du er kommet for at skrive, ligesom jeg, så det skal nok lykkes. Også på heltid. Jeg låner tiden til skriverierne nu, men måske er den allerede min? Det føles sådan.

    Jeg er kommet til at holde af januar efter at hun boede på pensionatet sidste år? ;) Måske skulle du prøve det samme. Invitere hende indenfor og blive ven med hende?

    Stor klem og håber at du har haft en god dag!

    SvarSlett
  4. Ja, jeg synes også januar er en tung måned. Men jeg prøver å holde meg opptatt med ting, slik at tiden flyr - og så er jo januar første steg mot lysere tider og omsider...varmere tider!!!
    skritt for skritt - akkurat som du må ta det, tror det er bra at du er obs på hva som skjedde i fjor - og skynder deg sakte!
    Ta vare på deg selv, kjære du!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett