Totalt antall sidevisninger

lørdag 29. mai 2010

Et lite liv som skal fylles...

...Noe av det beste jeg kan tenke meg, er å våkne til en dag, og ikke ha noen som helst planer...
Sette føttene på gulvet, se at solen skinner utenfor vinduet, å tenke.... Denne dagen er min! Og nettopp denne dagen, skal jeg fylle med akkurat det som passer meg, eller som faller meg inn... Det og ikke ha noen planer eller forpliktelser er bare så befriende deilig - i og med at de aller fleste dagene går med til hundrevis av små og store "må-ting"... Men dagen i dag er bare min... Den er som et stykke hvitt papir som jeg kan fylle med mine farger... Det er jeg som velger hvilke farger jeg skal bruke i dag... og i dag... aner jeg rett og slett ikke hvordan det hvite arket kommer til å bli seende ut når natten kommer... Deilig, deilig tanke...
Det er ofte slik det er, når jeg setter meg ned og skriver også... Jeg vet aldri utfallet...
Arket ligger der så blankt og ubrukt til å begynne med, men når natten kommer listende, så har jeg fargelagt alt det hvite med de fargene som jeg selv ønsket å bruke...
I dag har jeg lyst til å fargelegge mye - for noen gav meg et positivt dytt i går... et dytt som skal brukes til å leve det livet jeg vil... Gjør det du også! Gå ut og fargelegg dagen på din måte!!
I morgen vil jeg fortelle hvordan jeg fargela min dag...

4 kommentarer:

  1. For et herlig innlegg Liv Hege!! Akkurat sånn tenker jeg også - det deiligste som finnes er en dag uten agenda, en dag som vi kan fargelegge akkurat slik vi ønsker!!! Dagen kan ikke bli annet en perfekt med en slik inngang...:o)

    Ønsker deg en strålende flott helg vennen - kooooos deg med "fargestiftene"...;o)

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  2. Lykke til med en blank dag.......Jeg har akkurat vært en liten stund på syrommet. Lenge siden nå så det var deilig. Så fin stega du har......slik er jeg på jakt etter, men har desverre ikke funnet noen enda......Klem fra meg!!!!

    SvarSlett
  3. Fint skrevet dette!Nydelig bilde med den stigen.Tusen takk for hyggelig kommentar som du hadde lagt igjen hos meg.Ønsker deg ei fin helg,klem sissel

    SvarSlett
  4. Herlig innlegg! Skulle ønske en kunne tenke på denne måten bestandig. Kanskje kan en styre dagen mer enn en gjør, selv når den er full av alle disse "må og bør". En kan i alle fall helt sikkert øve på det.
    Livet er rart - vi stresser og maser og skal rekke alt. Og så glemmer vi det viktigste: nemlig å leve: Puste dypt, kjenne etter hva vi egentlig vilog la hver eneste dag være "min". Det er vel det en kaller livskunst? Noen greier det ved å lage små pusterom i hverdagen, små øyeblikk der det er en selv som bestemmer.

    SvarSlett