Totalt antall sidevisninger

torsdag 24. desember 2009

Julen er her...


Så hvitt og vakkert det var utenfor husveggene da jeg gikk og la meg i natt - men idyllen endret seg raskt da jeg våknet denne julaftens morgen til regn som trommet på taket, og en brøytebil som skrapte tung snø bortetter asfalten...
Dattera fòr avgårde på jobb på sykehjemmet innen jeg rakk og stikke nesa opp av dyna...
Etter dusj og kaffe og god frokost, var det bare å gå ut å få trimmet magemusklene litt - det vil si... jeg måkte tung snø en halv times tid -så aldri så galt at det ikke er godt for noe! :-) Gratis trim er ikke å forakte!
Det er fortsatt formiddag -og mange hjerter gleder seg og lengter etter nettopp denne kvelden. I kveld er det kvelden over alle kvelder!
Jeg vet også om noen som absolutt ikke gleder seg til denne kvelden, og mine tanker går til dem nå...
Må julekvelden allikevel bli så fin og gi så mange gleder hos både små og store- at de fleste forventingene blir innfridd...
En god og varm jul ønskes til alle mine lesere! Tankene mine går på kryss og tvers denne formiddagsjulaften...
Julekvelden skal tilbringes hos mine foreldre - og jeg må si som min datter en gang sa da hun var en liten femåring:
"Jeg gleder meg så til at kroppen min er hos mormor og morfar på julaften"!

6 kommentarer:

  1. Ønsker deg en god og fredelig jul. Her våknet vi til ca. 30 cm nysnø. Jeg er glad for at jeg ikke skal ut å kjøre i dag. Alt er under kontroll her, så nå er det bare å vente på julegjestene. En stor juleklem til deg fra meg.

    SvarSlett
  2. Det er tidlig juledags morgen, og jeg titter innom så vidt. Det er mildere hos oss også, men heldigvis er det snø enda. For det er så ekstra stemningsfullt med julesnø.
    Ønsker deg og dine en fortsatt god jul!

    SvarSlett
  3. Synd dere ikke fikk hvit julaften da....
    Her ligger snøen enda og det er helt uvanlig her i Bergen.
    Ønsker deg en fortsatt fin jul;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Har sittet og lest de siste innleggene dine nå. Ble veldig ettertenksom. Men på en positiv måte :o) Jeg skjønner at du er ei tøff dame - som ikke lar deg knekke sånn uten videre. Det synes jeg er beundringsverdig. Jeg tenkte litt på det du skrev om knust porselen etc - før var jeg veldig knyttet til alle tingene mine. Men en dag her fant jeg ut at når det kommer til stykket - er det omtrent ikke noe av det jeg har som jeg "trenger" å ha med meg. Ikke noe jeg liksom MÅ ha .. I tillegg har jeg lenge fundert på poenget med å samle alle sånne fine ting - når de bare skal settes vekk til "spesielle" anledninger. Nei - jeg har begynt å bruke fine kopper, glass etc så ofte jeg kan .. det er jo hverdager vi har flest av og det er vel til syvende og sist de som betyr mest :o)

    Håper uansett du har hatt en fin julefeiring og jeg ønsker deg og dine et godt nytt år.

    Stor klem fra Toril :o)

    SvarSlett
  5. Hei Liv Hege!
    Tusen takk for kjempekos julehilsen!

    Håper du nyter herlige, late romjulsdager! Selv koser jeg meg masse her hjemme i Nordfjord hos mamma og pappa - ingenting er som å komme "hjem"...

    Fortsatt god jul til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett