Totalt antall sidevisninger

søndag 20. desember 2009

Juleteksten min kan leses...


Jeg fikk lyst til å dele juleteksten min med dere... Teksten som har blitt framført både av skoler, kor og korps i diverse kirker i Larviksdistriktet denne julen.
Musikken er laget av min lærerkollega, dirigent og komponist Thor Petter Thomsen, og teksten ble skrevet ned en julenatt av meg selv...
Musikken har jeg dessverre ikke, men kommer den på youtube - eller en annen lydfil... så kan dere få beskjed...
Men teksten er som følger...og jeg håper dere kjenner dere igjen i den...
I NATT STÅR JULEN FOR DØREN

Nå har alt gått til ro og sover.
Stor forventning hos hver og en...
Stjernen skinner, vi vet den lover
noe godt hvis du tror på den.

I hvert vindu så kan vi se det.
Alt er klart nå til lys, håp og tro.
Julen kommer til oss med glede.
Denne natten så skjer det no`.

Refreng:

Tanker kommer og går. Ja, det skjer hvert et år...
for julen, den banker snart på.
Og i natt står en høytid for døren.
Vi kan føle en stemning nå.

Vi skal få, vi skal gi, vi deler.
Denne natt blir til jul på ny...
Og i timene før vi dveler
litt ved tanken på morgengry.

Refreng:

Tanker kommer og går. Ja, det skjer hvert et år...
for julen, den banker snart på.
Og i natt står en høytid for døren.
Vi kan føle en stemning nå.

7 kommentarer:

  1. Det er skikkelig jul når vi synger den i Nanset kirke på julegudstjenesten. Håper at vi i Lågabrass kan ha tekst på den ved en senere anledning. Juleklem fra Mona.

    SvarSlett
  2. Så flott juledikt du har skrevet! Har du lest mitt juledikt? :)

    SvarSlett
  3. Dette er jul - jeg liker tradisjoner.
    Ønsker deg en fin søndag, siste før julaften.

    SvarSlett
  4. Etter at jeg leste innlegget ditt har jeg gått og sunget på sangen din. Både under baking og vinduspuss. Det er nok julestemningen som har kommet. Håper ikke den forsvinner i morgen for da skal jeg på Harrytur.....og jeg er sikkert ikke den eneste som skal det.

    SvarSlett
  5. Dette var nydelig Liv Hege! Gleder meg til å høre den til musikk!!!
    Ønsker deg en nydelig søndag, kjære deg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Liv Hege,dette var grøssende vakkert. Så utrolig flink du er:)
    Øsnker deg og dine en herlig julehøytid og takk for alle koselige hilnser i året som har gått!!
    klem

    SvarSlett
  7. Nå er det blitt noen dager siden jeg har vært innom deg, dagene har hatt for få timer, og blogging har ikke blitt prioritert... Nydelige innlegg du har postet!

    Nå er det siste kveld før jeg drar hjem til Nordfjord, for å feire jul hos mamma og pappa - finnes ikke noe bedre en å dra "hjem" til jul!

    Ønsker deg en riktig god jul og et sprudlende og flott nyttår! Takk for herlig bloggvennskap i løpet av året - gleder meg til å følge deg videre!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett