Totalt antall sidevisninger

søndag 1. september 2013

Jeg klarte å levere innen fristen!

   Velkommen september! Den første høstdagen er her, mild og god. Tilbakelagt ligger en fantastisk varm og god sommer. Det er deilig å gå høsten i møte. Høsten er den beste årstiden min. Hvis den ikke regner bort, vel og merke...
Fargene, temperaturen, lyset og det gryende mørket... Det passer meg utmerket! Skrivelysten og kaffekoppen er stadig til stede!

   Jeg har visst i lengre tid at krimnovellekonkurransen som LIV forlag har utlyst, hadde frist for innsending den 1. september. Jeg har ikke hatt verken energi eller noen som helst ide til å skrive en krimnovelle. Hjernen var tom når det gjaldt den type skriving. Men på fredag ettermiddag, etter at en lang arbeidsuke var over, da... ja, da... kom den kriminelle skrivegnisten over meg, og jeg skrev på spreng. Ante ikke hvor det skulle bære hen, men midt i en setning, skjønte jeg hvor jeg ville hen. Da var det bare å stryke alt å begynne på nytt, og skrive som best jeg kunne på den tiden jeg hadde til rådighet.
   Lørdag morgen listet jeg meg tidlig opp for ikke å vekke mannen... og satte meg foran tastaturet uten verken kaffekopp eller dusj først. Her gjaldt det å komme i mål, for å rekke og være med på konkurransen.
   I fjor kom jeg til finalen - altså blant de10 beste - men siden bare 5 vant, trakk jeg det korteste strået i siste runde. Men det var moro å følge med på prosessen, der en og en vinner ble dratt fram med flere dagers mellomrom. Selv om jeg ikke nådde opp, så var det allikevel toppers å komme såpass langt.

   I år har jeg skrevet en helt annen novelle, faktisk har jeg aldri skrevet en sånn type novelle før, så jeg kan ha bommet totalt - eller ikke. Uansett, så er jeg veldig glad for at jeg kom opp med et plott, klarte å skrive det ned slik jeg ville, og levere innen fristen gikk ut ved midnatt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar