Totalt antall sidevisninger

tirsdag 22. januar 2013

Verden er liten...


Verden er merkverdig... Stor og liten på samme gang. Her er en trist historie sakset ut fra "Kontrastbloggen"...

Og hennes bestefar, altså den gamle damens far som sviktet henne så grundig... er min oldefar.... Jeg ble altså født på den siden "som han ville være"... - men ingen visste at han hadde et barn et annet sted enn i Larvik... Ikke før dette barnet hadde blitt til en gammel kvinne og selv tok kontakt med sin familie i vår by.
Selv tok min oldefar med seg historien om det lille barnet i graven...
Men han skulle bare visst at vi nå alle vet...

Det kunne vært rene romanen...

kontrastbloggen: Den gamle og den unge

2 kommentarer:

  1. Takk, Liv Hege! Det er nok mange lignende familiehistorier rundt omkring.Denne endte jo lykkelig, kan en si.Verden er heldigvis blitt mer åpen på dette området...
    Min mor ble den hun var på grunn av sin bakgrunn. Det siste året hun levde,gjentok hun at hun ikke følte bitterhet over sin skjebne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Anne Britt, det er utrolig godt å vite at det endte godt for din mor. Og for dere... Men det er rart hvilke vendinger livet kan ta...Du og jeg har jo noe felles i genene ...spesialpedagoger og forfattere...hmmm..
      Klem fra meg

      Slett