Totalt antall sidevisninger

mandag 19. desember 2011

GOD JUL!

Engler... Engler i alle slags former, størrelser og materialer tiltaler  meg. De som er laget av ull, av tre, av keramikk, og de som er malt... De er gode og milde og kommer med budskap vi vet så lite om. Jeg undrer meg, fordi jeg liker å undre meg... Jeg tror på skytsengler. Jeg tror at alle mennesker har minst èn skytsengel. De er våre hjelpere som er der for oss. For deg, og for meg.

Noen ganger tenker jeg at de må bli litt oppgitt, disse skytsengelene... De prøver å snakke til oss, advare oss, hjelpe oss,- men de aller fleste av oss, oppfatter det ikke. Vi er så opptatt med alt det jordiske, alt det materielle, og alle gjøremålene våre. Alle må-tingene gjør at vi blokkerer den sjette sansen vår.
Men når roen faller over oss, når vi tar oss tid til å lytte med alle våre sanser... da kan du kanskje sense noe... en bevegelse, en skygge... eller en lyd kanskje. Kanskje det er skytsengelen din som gir deg en hilsen? Eller kanskje det er en avdød som stikker innom? Ikke godt å si, men veldig fascinerende å tenke på... Og det er mye som skjer mellom himmel og jord.
Nå pakkes det her i huset, og jeg tar forhåpentligvis skytsengelen min med på min lille reise. Det må jo bli godt for "ham" å få leet litt på seg! ;-)

Jeg vil benytte sjansen til å ønske alle mine bloggevenner og lesere en riktig god jul! Blogglandia er et fascinerende, lærerikt og morsomt sted å vandre i... eller fly i. Det er kanskje sånn det er å være engel. Det å kunne forflytte seg fra et sted til et annet på null komma null... akkurat slik vi bloggere gjør.
Vips, så er vi inne hos en annen blogger og i en annen liten verden... Spennende...

GOD JUL, mine venner! Kos dere masse og ta godt vare på hverandre! Gjør det som gjør dere godt.
Varm julehilsen strøs over dere...

5 kommentarer:

  1. god jul og kos dere masse i syden:)
    skulle så gjerne vært med dere,men vi kan dessverre ikke bli med denne gang:(
    men vi håper på at det blir flere muligheter:)
    vi må ha som nyttårs forsett og treffes mye mer enn i 2011:)
    hilsen heidi og wegar stooor juleklem fra oss til dere :)

    SvarSlett
  2. Jeg tror absolutt det er "noen" som passer på meg. Som vil meg vel. Jeg har så mange ganger erfart en stemme hviske meg noen advarende ord i øret, for så å berge meg ut av en situasjon.

    Riktig god jul til deg og dine. Og god tur, hvorenn den går! Måtte du få inspirasjon i bøtter og spann! Stor klem fra LK

    SvarSlett
  3. Fint å tenke på at vi har skytsengler - ja mye mellom himmel og jord. Jeg har vært hos Snåsamannen før han sluttet og om ikke min daværende mann ble frisk av kreft - ja så kjente han ingen kvalme ved cellegift etter at han var der. Snåsamannen fikk en hjemmestrikket engel av meg som takk:-)) God tur og GOD JUL og stor klem fra meg:-))

    SvarSlett
  4. En riktig god jul ønskes deg!
    Nyt dagene og gleder meg til å fortsette å følge bloggen din i det nye året :-)

    julehilsen fra Hammerfest

    SvarSlett
  5. Håper du har hatt og har en fin jul!

    Interessant det du skriver om å sanse - etter at jeg begynte å ha litt fokus på det, synes jeg av og til at jeg kjenner små kjølige "blås" på kinnet - spesielt på et sted i stua. Hva det kommer av eller hva det er, vet jeg jo ikke. Men jeg tror også det finnes mer mellom himmel og jord enn man aner. Hvorfor akulle det ikke det?

    SvarSlett