Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. februar 2011

Omtrent hver eneste dag...

skriver jeg! Det føles som om noe mangler hvis jeg ikke får utløp for min lille dose med skriving. Det er sikkert slik enkelte har det i forhold til trening. En dag uten trening, er en dag uten mening, sier noen.
Men for meg er skrivingen en slags ventil. En ventil som frigjør tanker, problemer, inntrykk, fantasi og bearbeiding av inntrykk.
Noen dager skriver jeg bare i dagboka mi, andre dager skriver jeg en sang eller tre, og andre dager skriver jeg en historie, en tale eller på mine bokprosjekter...
Og noen dager skriver jeg bare ned løse tanker, utsagn jeg har hørt og små gullkorn fra barnemunn.
Jeg har en egen bok med "gullkorn" fra eget barn, barnehagebarn jeg har hatt i barnehagen, og elever jeg har hatt på skolen. Disse utsagnene er gull verdt for meg, for jeg kan ta dem fram og benytte dem i mine barnebøker. Det er nemlig ufattelig vanskelig å finne opp egne gullkorn selv, som dere sikkert forstår...
I dag har jeg skrevet to bryllupssanger, noe som fikk dekket en god del av skrivebehovet mitt i dag. I morgen er det andre ting som står på skrivetapetet..

3 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med at skrive Liv, jeg har det sådan at jo mere jeg skriver, jo mere inspiration kommer der frem, der er næsten som dope, inspirationen kommer også fra hverdagen, avisartikler og andet, men som du er inde på er børn en dejlig inspirations kilde, de kommer med så mange guldkorn.
    I kærlige tanker, god aften.

    SvarSlett
  2. Enig, det gjør godt å skrive!

    SvarSlett
  3. Så einig!! Eg skjønar ikkje korleis eg før klarte å gå mange dagar i strekk utan å skriva, er så godt å ha ein grunn til å setja seg ned og skriva eit dikt eller to på kveldstid. Eller songar ja, det hadde vore kjekt! Kva pris pleier du å ta for å skriva ein song?

    SvarSlett