Totalt antall sidevisninger

lørdag 30. januar 2010

Livet er ikke bare burde, burde...

MEN... livet består for det meste av, - for de aller fleste... masse burde -burde, og må -må -ting... Fra tidlig om morgenen til langt på ettermiddag.

Jobb, rutiner, avtaler, forventninger som skal innfris på diverse arenaer... MEN... hva hvis livet plutselig ikke ble en eneste stor grå rutine, et gapende gjesp eller ikke lenger innebar arbeidsoppgaver som virket meningsløse..
Dette er kanskje ikke bare mulig for de som plutselig blir lottomillionærer. Det er antagelig heller ikke disse menneskene som nødvendigvis er de mest lykkelige...

Lottomillionærene sitter der plutselig med en haug med penger, som de kanskje lenge hadde drømt om å få - men som de ikke nødvendigvis har tenkt å bruke på andre ting enn materielle ting og drømmereiser...
Men hva HVIS... HVIS man ikke behøvde å tenke på økonomien - og en dag kunne våkne opp å gå til det arbeidet som man VIRKELIG hadde lyst til...

Min egen far er mitt beste eksempel på dette! Han klarte det! Han fikk det til! Hvorfor? Fordi han aldri var i tvil om at han skulle få det til... Han visste hva han hadde å gi, hva han ville, hva han kunne... - og han fikk tilbake i fullt monn.
For meg er han mitt største forbilde - på at man får til det man vil!
Men når det er sagt, så er det jo en del av dere bloggere, som virkelig har tort å si opp en trygg, god jobb for å ta spranget og følge hjertet... Jeg beundrer det stort - for dere har virkelig skjønt det...

Tenk å kunne våkne til en ny dag... å ta fatt på de arbeidsoppgavene som en ønsker å bruke dagen på.
Skape, være kreativ, bruke evnene ... og dette vil igjen gi utrolig glede og energi...

Være sin egen herre, ha kontrollen over sitt eget liv, og gjøre det som man kanskje er aller best på... Det er jo sånn det burde være for alle! Tenk så lykkelige vi hadde vært! Tenk så lite sykdom vi hadde hatt! For dette henger sammen, tror jeg... Har man det godt i hverdagen og med seg selv, og føler at man får brukt sine evner, - så gir det så mye energi, at det negative (f.eks. sykdom) ikke får innpass.

Som dere skjønner, er tankene mine virkelig i sving om dagen... og jeg er veldig glad for alle tilbakemeldinger som jeg får - også fra dere som velger å gi meg kommentarer via epost...
Jeg skjønner at dette opptar mange. Det er jo det livet handler om...Om å LEVE - ikke bare overleve...

3 kommentarer:

  1. Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv, er det nesten så jeg føler! Kjenner meg godt igjen! Ha en super kveld! :-) Klem

    SvarSlett
  2. Ja den som kunne LEVE uten å bekymre seg over helse og økonomi. Hver dag er en slags kamp, enten helsemessig eller økonomisk.
    Tenk å kunne gjøre det en allers helst har lyst til og er best til...hmmm
    Men da hadde en kanskje ikke hatt noe å drømme om.....
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Tenker mye på dette jeg også. Men som jeg kanskje har nevnt - er jeg langtidssykemeldt - og vet faktisk ikke om jeg kommer meg tilbake i jobb (mest sannsynlig ikke DEN jobben uansett) - så da ligger veien bittelitt mer åpen enn tidligere. Flytter mellomste datter til faren sin - er veien enda mer åpen - da jeg har mulighet til å kvitte meg med hus, dertil hørende økonomiske forpliktelser og masse ting (som tilsammen eier meg ..). Jeg har mulighet til å flytte ut til min hjelpende hånd og begynne på en ny utdanning e.l. Ergo er muligheten der - hvis bare alt burde-burde ordner seg litt selv først ... Er spent på hva som skjer fremover - men kanskje er det slik at man må hjelpe til litt - trekke i noen tråder slik at det går den veien man ønsker selv.

    Håper du finner ut av dette - stor søndagsklem fra Toril :o)

    SvarSlett