Totalt antall sidevisninger

tirsdag 18. november 2014

Min novelle i Danmark

    Min første novelle på trykk i utlandet! Det er stas! Det er ikke noe annet å si! Novellen er å finne i danske Hjemmet denne uke, og den er hentet fra novellesamlingen min "Kjærlighet, løgner og ølglass." Tittelen heter "Evig din" på  norsk - men på dansk ble det "For evig min"... Snodig...
    Veldig moro å lese sin egen tekst på dansk. Underlig - men en utrolig morsom opplevelse og erfaring.
Foreløpig har jeg bare fått novellen overført på en pdf fil - og det fungerte jo utmerket, det. Men redaksjonen i Danmark lovet å sende meg bladet. Så da finner jeg det vel i posten en av dagene.
  For de av dere som lurer, så er IKKE dette noen kjærlighetsnovelle - men en "uhyggelig krimi" som bladet skriver...
   Så kjære danske venner.., nå har dere muligheten til å lese en tekst av meg på dansk!

   Ellers sendte jeg inn et bidrag til Årets krim 2015, her om dagen. Det er tredje gangen jeg bidrar. Jeg ble slått på målstreken til å få finaleplass - og bokplass - både i 2013 og i 2014... og hva som skjer denne gangen, er jo ikke godt å vite. Men jeg gjorde mitt beste, og bidro.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så stas, ja! Jeg leste det av novellen som lot seg lese, og syntes det var spennende. Så at du har sendt inn krimmanus burde gå helt fint det - lykke til i konkurransen, tredje gang gjelder det! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så morsomt at du leste litt fra novellen min! Stas! - og takk for lykkeønskningen ang. krimkonkurransen. Ja, jeg gir meg ikke - så det er jo lov å håpe på at den tredje gangen! :-)

      Slett