Totalt antall sidevisninger

mandag 25. juli 2011

Loven om tiltrekning

Som mange av dere har fått med dere, så er jeg veldig opptatt av "Loven om tiltrekning" - og at alt vi virkelig vil oppnå i våre tanker og hjerte - sender vi ut og opp til universet... og det skjer. Tidsaspektet er der - dvs. når ting skjer, det vet vi ikke. Men at det skjer - det er jeg overbevist om.
Jeg har selv levd etter dette, de siste årene - og jeg ser igjen og igjen at mine ønsker (som bunner seg i at jeg tror så sterkt på det, at jeg takker for at det allerede er oppfylt) har blitt oppfylt. Dette har gjeldt helse, mine skriverier, kjærlighet, jobb... Jeg tror så sterkt på det, hele hjertet mitt, sinnet mitt og tankene er så overbevist om at det vil skje - at det allerede har skjedd, før det faktisk har det... Og takknemlighet er meget viktig oppi det hele.

Det som nå slår meg som en "bombe"... er at man helt klart kan oppnå hva man vil, også grusomme ting - ut i fra "Loven om tiltrekning"...
Anders Behring Breivik -  har nå vist - ut i fra sitt enormt lange manifest, som han la ut på nett, rett før han slo til med bombingen i Oslo - at han hadde så vanvittig tro på det han ville utføre, at det faktisk skjedde... Han fikk til akkurat det han ville ut i fra mange års idealisme og gjennomtenkt hardt arbeid - noe som var riktig ut i fra hans hode...
I skrivende stund er det kort tid til før varetektsfengslingen tar til. Han vil ha fengslingsmøtet for åpne dører, å være ikledd uniform... (det er uvisst om dette skjer)
Han vil rett og slett nå ut til mennenskene med sitt budskap - og han har hele den vestlige verden rettet mot seg... Han visste han ville bli kalt monster og det som verre var... han visste konsekvensene... og han tror - tror jeg - at han har gjort det rette.
Foreløpig har han drept ca. 90 mennesker. Han ville nok ha drept flere - men ellers, tror jeg at fikk gjennomført det han ville...
Det er takk og lov, ekstremt få mennesker som har hans tankegang - og som virkelig kan utføre slike grusomheteter. Men det holder med at det er kun et enkeltemenneske - når utfallet blir så stort og så sterkt...
Hatgrupper, hevnaksjoner og lynsjestemning er noe av det som popper fram i kjølvannet av denne massakeren. Dette gangner ingenting - annet enn at han får ennå mer oppmerksomhet, som han tydelig ønsker.
La mannen få lite hat "tilsendt" - for dette avler bare mer hat...
Det er viktig at vi fortsetter å tenke "gode tanker" - og heller sende ut mye kjærlighet...Det er et slikt samfunn vi vil ha... Det er det vi skal vise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar