Totalt antall sidevisninger

tirsdag 31. august 2010

Lykken smiler



For å kunne sette pris på ting, må man kunne sette ting i perspektiv. Man må kunne vite hva mørket er, før man vet hva lyset er. Man må kjenne til det onde, for å sette pris på det gode. Man må ha kjent smerte for å vite hva det er å være smertefri og frisk.
Den som er syk, har kun et eneste ønske... og det er å bli frisk...
Den som har vært nede i mørkets dal, vet hvor fantastisk herlig det er å komme opp i dagen igjen.... og når man har møtt veggen, så vet man hvor utrolig vidunderlig det er å kunne få livet i gave igjen...
Det er også noen som har sagt at man skal møte feil mennesker i livet, før man møter den rette - for nettopp å sette pris på den eneste ene, når han/hun dukker opp....
Jeg er nå så glad for alt mørke jeg har vært igjennom på alle områder i livet mitt, for nå bader jeg så deilig i lyset... på alle måter - og jeg sluker det rått. Alt det gode, mener jeg.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt at læse Liv, det er kontrasterne der skaber energierne, når vi har haft bekendskab med noget vi ikke bryder os om, sender vi med det samme ønsket ud om noget helt andet, og så er det bare kunsten om at tillade det gode/ønsket om at komme til en, simpelthen fjerne al modstand, bare tænke positivt.
    Hvor er jeg glad ved at erfare at du har fået god lys over livet igen.
    God aften Liv.

    SvarSlett
  2. så sant så sant det du skriver..
    nyt at livet smiler til deg
    carpe diem

    klem anita s

    SvarSlett
  3. Så godt å lese .. du fortjener virkelig å nyte nå Liv Hege :o) Kos deg!!! ♥

    Du skriver så bra .. kan ikke annet enn å være helt og fullt enig med deg.

    Ha en fortsatt super uke - klemmer!

    SvarSlett