Totalt antall sidevisninger

lørdag 5. september 2009

Loppisfunn!


...Ja -a! To gode venninner troppet opp utenfor skolen hvor det store loppis-slaget skulle slå til...men det var da underlig stille, der...
Tyst som i graven, og intet tegn til liv... Da ringte den mannlige kollegaen meg - han som var en av dem som skulle stå "vakt", og det var han som hadde gitt meg tidspunktet for åpningen... men akk og ve... Han hadde kommet på, der og da, - at han hadde sagt tidspunktet to timer for tidlig, til meg...
Ja-a... og hva gjør så to gode venninner da? Jo -o, da setter vi oss i bilen igjen, kjører til byen, og shopper!! :-) Man må da benytte tiden, når man først er grytidlig oppe en lørdagsmorgen!
Og bar det tilbake til "det store slaget", hvor vi stilte oss i den køen, som jeg hadde mest interesse av - nemlig "ting og tang-køen". Køen over alle køene... og vi var faktisk første pulje inn dørene! Rene brødrasjoneringskøen!! Folk var jo gale - og hadde så lange hender som jeg aldri har sett før... Gribber... Du hildrande... Men godt at jeg er både høy og har lange armer selv, så jeg fikk da græbbet til meg både litt hardangersøm, gamle laken, en flott sølvbolle og et gammelt sausenebb...
Jeg var mer enn fornøyd, da jeg gikk ut fra gymsalen, mens jeg smugtittet bort på den lange, sultne køen av folk som ville inn dørene...
Resten av timene ble brukt til å prate med folk, titte litt rundt, drikke kaffe og spise vafler - samt "slarve litt med sjefen" som hadde karret seg opp av svineinfluensa- senga...og som også bar på poser med flotte loppefunn!
Og ja... Vi var alle enige om at vi hadde hatt en fin dag! ;-)



5 kommentarer:

  1. Flotte ting du har fått tak i. Sølvbollen er jo bare helt nydelig. Her har du gjort et kupp. Spent på hva sjefen har å vise. Skulle gjerne vært der men i disse grisetider får man holde seg langt unna folk. Karantenen min går snart ut så tirsdag er jeg på jobb igjen. Ha en fin helg så snakkes vi.

    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Brødrasjoneringskø... hi hi, synes jeg ser det for meg! Enkelte folk har en lei tendens til å bli litt smågale når ting er på salg/er billige. Har en venninne som jobber på Ikea...der løper de rundt som tullinger,tar ut av hendene på andre og kjører ned hverandre med vognene, kjefter og smeller...Blir som en uberegnelig bøffelflokk som kommer trampende - grøsser!
    Men jeg synes virkelig du har vært heldig med dagens fangst!!! Spesielt sausnebbet og skåla - nyydelig!!!
    Håper du får en fin lørdagskveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Ja der var du heldig - kanskje jeg ser deg der i moergen :-) Klem Stine

    SvarSlett
  4. Ser det for meg, hylende og skrikende kvinnfolk som river og sliter og hyler: Hei du! Den er min, eg tok den først! Haha.
    Høres i hvertfall ut som om dere har hatt en herlig stund, og flotte ting du klarte å få med deg.
    Ha en deilig lørdag.
    Loppisklem til deg

    SvarSlett
  5. Var også på loppis i går...vi var bare en halv time etter at de åpnet. Folk er jo helt spinnvill...livredd for å gå glipp av noen godbiter. For min del ble det kun noen heklerier...kan ikke få nok av det;)
    Gleder meg til neste loppis;)
    Ha en fin søndag videre;)

    SvarSlett