Totalt antall sidevisninger

fredag 22. mai 2009

Oppdatering om naboene mine...


Etter noen dråper vin av den røde sorten... måtte jeg ta meg en tur bort til tastaturet igjen. Jeg fant ut at det var på tide med en aldri så liten rapport om statusen til mine nye naboer, som jeg tidligere skrev kom flyttende for noen dager tilbake. (se tidligere innlegg)

Det som skjedde, - var at natt til 18. mai, regnet det så kraftig, at det lille måkeredet på naboens tak, ramlet flere taksten nedover, og det lå strødd med kvist og kvast etter det "lille raset"... Men hvem var det som kom og ryddet opp alt rotet på taket? Jo, det var selveste måkemor og måkefar... De ryddet og renset taket for kvist og strå, og bygget videre på redet som hadde flyttet seg, uten deres samtykke... -og måkemor fant seg tydeligvis godt til rette, selv om utsikten "ble noe dårligere."

Det kan faktisk se ut som hun ligger og stirrer rett inn på meg, når jeg sitter ved pc`n...

Og nå ligger måkemor der i flere perioder i løpet av dagen, og ruger og koser seg, - mens måkefar stort sett følger nøye med fra sitt høyeste punkt... men akkurat nå er han ute og flyr...

1 kommentar:

  1. Heisan
    Les : Jonatan Livingston Seagull

    En fantastisk novelle om ei måke, om det å leve
    sitt eget liv og ikke alltid følge flokken.
    Anbefales.
    Fortsatt god sommer.
    beste hilsen fra Tor Åge

    SvarSlett