Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. mai 2009

Hei og velkommen til min lille skrivehule! :-)

Jeg er et skrivende menneske som benytter enhver anledning til å skrive ned tanker og betraktninger...
Jeg skriver blant annet sanger, taler, noveller, historier og barnebøker... Men jeg skriver også på andre prosjekter, som jeg vil nevne etterhvert...

Del gjerne dine tanker om smått og stort her...
Carpe Diem!


Livs perspektiv… eller livsperspektiv…

Nå er det vår, og det gjør deg nok glad,
men det er jo også en risiko, da…
Solen den skinner med farlige stråler,
og i følge ”sikre kilder”, så er det ikke mange minuttene vi tåler…
Men solfaktor kan vi jo smøre oss med,
men det er delte meninger om det…

Og hva skal vi kose oss med av dagens mat?
For alt er jo ”farlig” – så vær moderat!
Ja, E-stoffer finnes i alt det som er…
Noe er farlig og noe skal vær`!
Men hva som er hva – ja, det vet ikke jeg,
så da tar jeg ferskmat, og spiser i vei...

Men eggene er ikke ferske, de…
De har ligget lenge på overtid.
Oppdrettslaksen er proppa med stoffer,
som gjør oss til nærmest et uvitende offer...
Og kyllingen har jo blitt pumpet opp,
så fuglungen fikk jo en hønekropp!
Konserveringsmidler finnes i saft og i brød,
så hiver du innpå, så kan du jo dø…

Og blåskjellene må du`kke plukke, nei,
for algene hentet dem lenge før deg!
Og epler og pærer og alt av grønt,
de har jo blitt sprayet, det har du vel skjønt.
Så maten er lekker og holder seg godt.
Ja, lenger enn oss – det har jeg forstått…
Bruk maten til pynt – så går det deg vel,
men føler du ikke at alt er på stell…

Så må du`kke gjøre som reklamen viser…
Den sier at det er så bra hvis du spiser…
Omega 3 og litt Vitapro!
Du dør kanskje ikke – men det hjelper ei no!

Du synes du kanskje har mye å lære…
Men pytt, livet er jo et godt sted å være!
Så stress bare ned i din situasjon!
Ta akupunktur, og meditasjon -
og kanskje litt yoga og kinesiologi…
Å ta deg en tur litt ut i det fri!
Og Spa kan du få – på hotellet ”vårt” nå.
Du spiser så lite – så nå har du råd!

Det var bare ment som et sukk, dette her,
fra en av de mange som litt forvirret er…
Men nyt og vær glad! - Og har du det bra…
så kan du nok spise alt du vil ha!

Og dette er ikke ment som en skremselspropaganda -
men bare som et lite hint… så er det ingen som har overlevd enda...


Hilsen Liv Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar