Totalt antall sidevisninger

tirsdag 26. mai 2009

En engel i hvert rom


Jeg tror på engler, for jeg vet at de finnes... De er der for deg og de er der for meg. Noen mennesker har noe så utrolig lyst og godt ved seg - og da kan vi finne på å omtale dem som engler. Kanskje det er nettopp det de er også. Engler forkledd i menneskeskikkelser... Men de aller fleste englene kan vi ikke se med det blotte øyet. Det er i hvertfall få av oss som har evnen til å kunne klare det. Men jeg er så heldig at jeg kjenner ei som ser dem... og hun ser ut som en engel selv... Hun kan fortelle hvem som er med deg, og hvem som passer på deg. Skummelt? Nei, ikke i det hele tatt... jeg synes bare det er betryggende og veldig godt å vite - at "de er der"... og at vi er ikke alene.
Det er flere enn en gang som jeg har fått hjelp fra engler, og usynlige hjelpere... Når ingen andre har kunnet redde meg ut av den situasjonen jeg har befunnet meg i, så har jeg fått usynlig hjelp - som jeg er veldig ydmyk og takknemlig overfor...
Uten at jeg har vært klar over det selv, har jeg funnet ut at jeg har en engel i hvert rom... Ikke en levende en, - men i hvert eneste rom, finnes engler i stoff, englemotiv trykket på bokser, engler i lysestaker, engler på esker - og på badet henger min favorittengel... Englene som jeg fikk av mammaen min for flere år tilbake... Englene som nå bærer på to såpestykker som jeg ser på som selveste "universet"...
Om du ikke har noen "synlige engler" hos deg - så er det allikevel stor sannsynlighet for at du har noen usynlige i din nærhet...
Og så synes jeg ordet er så vakkert... engel...

3 kommentarer:

  1. Takk for koselig kommentar inne hos meg!
    Virkelig hyggelig!
    Ikke minst fordi jeg ser at du har en blogg jeg kommer til å besøke igjen.
    Så allerede felles intresser på profilen din!
    Dine favoritt bøker og filmer, er på topp-lista mi også!

    Og engler...klart de finnes!

    Ha en fin tirsdag!
    Hilsen fra Gunn-Cathrine

    SvarSlett
  2. Så pent om engler....
    Jeg skal lese mer på bloggen din når migrenen letter....men litt innpå blogg kommer jeg endog...
    Vil du bli med på Norgesglassguiden min?
    ),O
    lö,)
    l),
    l
    Titt innom!
    Klem!

    SvarSlett
  3. Hei og velkommen som følger av bloggen min.
    Kjekt med nye bekjentskap:0)

    Har tittet litt rundt her inne hos deg også, og fant mye kjekt lesestoff, og flotte bilder.

    Så spennende å være forfatter, og få utgitt sine egne bøker!! Kommer snart igjen, nå må jeg jobbe litt...;0)

    SvarSlett