Totalt antall sidevisninger

søndag 31. mai 2009

"Du skal ikkje sova bort sumarnatta"


...sies det så vakkert i den kjente sangstrofen. Og det er så sant, så sant…
Når plantene viser seg i sin pur unge prakt, og trærne hilser oss med sitt lysegrønne skjær og sine blomstrende pastellfarger…
Når solen varmer alt som er levende, og smilene danser rundt munnene til vinterbleke ansikter…
Når fuglene synger og man faktisk legger merke til det…
Når luktesansen begynner å vibrere, og man skjønner at grillesesongen er i gang, og at sommeren har kommet…
Når energien formelig sprudler i kroppen og man blir full av boblende glede over livet…
… Da er det ikke tid for å sove bort sommernatten, men for å nyte… Nyte årstiden og nyte livet…
Og i pinsehelga slo sommeren ut i full blomst. Vakkert og nydelig og inderlig.
En person sa en gang så "etterpåklokt": ”Ikke visste jeg at dagene som kom og gikk, var selve livet”…
Carpe Diem, sier jeg igjen – og gled deg over livet!
Fortsatt god pinse!

7 kommentarer:

  1. Jeg lover å følge dine ord........men jeg er faktisk ganske flink fra før,på disse tingene.....har nok blitt det med alderen......fysj så gammel man hørtes ut....hihiiiii :) Kos deg videre da,håper du har sol og sommer,for det har ikke vi,kan man si......

    SvarSlett
  2. Tid for å nyte... ja, det er sikkert! Vakkert ute nå.

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg!:)

    Nyt den siste pinsedagen,

    Vibeke.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelige ord, varmer når noen liker seg inne hos meg!:)
    Den eplekaken din den skal jeg jammen meg prøve, elsker varm eplekake med vaniljeis- mmmmmmmmmm...

    Klem,
    Vibeke

    SvarSlett
  5. Hallo Liv Hege.. takk for besøk:o))

    Har bladd hurtig gjennom her før jeg suser på arbeid.. masse flott.. like spesielt innlegget om blogging:o))) uvitenhet har ingen grenser pleier jeg å si.. det er mange former for kontakt utover landegrensene.. jeg for min del blogger for å holde kontakt med Norge:o))

    Sterkt innlegg om livet.. dessverre har vår familie fått med oss altfor mange i den siste fase!!

    Kos dæ videre.. og fortsatt god pinse...

    Klem fra tromsøværing i Danmark

    SvarSlett
  6. hei liv hege -
    så sant, så sant det du skriver...
    ja, maken til pinsevær..helt fantastisk!
    ..ønsker deg en fin oppstart i morgen, da venter hverdagen oss igjen -

    moaklem

    SvarSlett