Totalt antall sidevisninger

søndag 1. januar 2012

Nye dører...

Dette er ikke min dør. Jeg vet ikke hvem som bor bak døren, og ikke har jeg tenkt å finne det ut, heller. Jeg bare knipset et bilde en dag jeg gikk en tur. På et sted jeg aldri pleier å spasere.
Men det jeg vet, er at når noen dører stenges, så er det stadig nye dører som åpnes. Det blir spennende å se hvilke dører som åpner seg i dette nye året.
Det mye omtalte året har nå innfunnet seg... 2012. Jeg tror så absolutt ikke at verden går under dette året, men at katastrofer og tragedier vil sikkert skje i dette Herrens år også, som i alle de andre foregådende. Men jeg håper at mest mulig positive ting vil skje. Og at det er det som vil huskes i ettertid.
Det er nok mange som har satt seg nyttårsforsetter også dette året. Som kjent så holder de sjelden mål, men vi er nå så positive til våre egne forsetter denne første dagen i et nytt år. Sånn er det bare.
Men selv har jeg satt meg noen mål, noen ambisjoner for dette året. Jeg vil ikke kalle dem nyttårsforsetter. Men bare noen små mål... Jeg vil ikke si noe mer om det. Dere andre har sikkert gjort det samme. Jeg tror det er viktig at vi har mål og ambisjoner. Det betyr at vi ikke står på stedet hvil..
Husk å legge merke til knoppene, barnelatteren, de vaiende strående langst grøftekanten, den brukne kvisten og vinden i trærne...
Det er det som kalles livet. Carpe diem!

3 kommentarer:

  1. Vist er det viktig med mål og drømmer. Jeg har også satt meg mål for det nye året - noen er ganske så ufrivillige og noen er bare helt nødvedige. Men så har jeg også noen mål eller kanskje drømmer for 2012 som jeg håper jeg får realisert.
    Ha et godt år du og så håper jeg at du når målene dine - klem

    SvarSlett
  2. Lukke til med å nå måla dine, og eit godt nyttår til deg:) Klem!

    SvarSlett
  3. Det er en fin dør uanset.

    Og ja, det er jo som at åbne en ny dør, et nyt år. Og det er godt at have mål, drømme og ikke mindst at vide, hvad man ønsker sig. Der er døre, som skal lukkes for at nye kan åbne sig, men det er langt lettere, når man efterhånden kender sig selv og ved, hvad der betyder noget.

    Grib øjeblikkene og lev! Godt nytår. Klem.

    SvarSlett