Totalt antall sidevisninger

lørdag 14. januar 2012

Midt i natten...

...Å våkne midt i natten, av en iskald stemme som hvisker deg inn øret, er en grufull måte å våkne på. En fremmed, hard, uvirkelig stemme som etterlater seg en angstfylt følelse, midt i mellom solar plexus og harachakraet et sted...
"Nå, nå... ligger du langt etter skjemaet, frøken Refsdal... Nå  har du ligget syk så lenge, at alle pedagogiske planer, halvårsplaner, individuelle opplæringsplaner og andre evalueringer formelig skriker etter å bli skrevet!" hvisker stemmen hest...

Og da var det slutt på nattesøvnen for mitt vedkommende. Stemmen og følelsen rundt harachakraet fikk jeg viftet bort - men tanken på alle planene jeg ikke har fått skrevet denne uken, fordi jeg har ligget  med hodet på puta sammen med tusenvis av baskelusker - gjorde meg lys våken på en kvalm måte.
Men jeg kunne jo ikke noe for at jeg ble syk... og at jeg fortsatt er det...

Søvnen innhentet meg heldigvis igjen - men da morgenen kom, var jeg ikke sen om å logge meg på mitt pedagogiske modus. Gripe fatt i planer og evalueringer og systemer og fagbøker...

Så nå...etter timer med host og snufs og mange kaffekopper... Med pust som en surklende kaffetrakter og med ører som jeg sitter oppe i et fly... så har jeg fått skrevet en del pedagogiske skriv.
Og jeg kan igjen senke skuldre og samvittighet.
Lene meg tilbake og nyte lørdagskvelden på en finurlig måte, for smaksløkene er borte, likeså luktesansen. Jeg har usynlige propper i ørene, men synet... synet er bra! Og synet...øynene... titter bort på mannen i huset og de konstaterer at han også hoster og harker og nyser og myser...
Så ja... vi er helt klart på samme planet.

5 kommentarer:

  1. uff høres ikke bra ut ,men positivt at du klarer og skrive og holde humøret oppe:)
    god bedring til dere begge fra gode venner:)

    SvarSlett
  2. Æsj så trasig å vakne på den måten - eg er glad eg ikkje har så mykje som forpliktar no akkurat. Godt at du føler at du har "henta" deg litt inn igjenn og kan klare å nyte kvelden. Klem og fortsatt God bedring:-))

    SvarSlett
  3. GOD BETRING!
    Har kava med bronkitt sidan Jul, ikkje gøy..
    Og som dagleg leiar i ein bhg, kjenner eg på litt av det same som du..

    God helg!

    SvarSlett
  4. Du nærmer deg slutten! Smaksløker og luktesans var borte i 2-3 døgn hos meg også, som en avsluttende "grand finale" på 2 ukers syka mi. Plutselig kjente jeg den ufyselige smaken av Cosylan-hostesaften som har holdt meg fra å hoste opp kneskålene mine - via kroppen. Nå går det kun en vei - oppover :-) Mandag er du klar som et egg! Fortsatt god bedring :-)

    SvarSlett
  5. Takk, kjære dere! Jeg skjønner at ulumskhetene finnes overalt! God søndag til dere alle! :-)

    SvarSlett