Totalt antall sidevisninger

søndag 16. september 2012

Oslo bokfestival

 Det var lørdag morgen og solen skinte. Bokpakker fra LIV forlag ble stablet inn i bilen til krimforfatter Frode Eie Larsen, og han og jeg satte kursen mot Oslo og bokfestivalen. Vi ante ingenting om vi gikk til... Vi hadde bare sagt ja til forlaget, da vi ble spurt om vi kunne tenke oss å dra innover på bokbloggertreffet.
  Vi var innom bokhandlere på veien, smilte pent til de bak disken (daglig leder er selvfølgelig aldri til stede på lørdager... sukk...) og vi la fra oss gratiseksemplarer - med håp om at bokhandlerne ønsket å bestille noen av bøkene.

   Da vi kom inn i Tigerstaden formelig kokte gatene av mennesker. Det var boktelt og bokstabler overalt!! Vi bar oss skakke på bokpakker gjennom Karl Johan mens vi kastet misunnelige blikk på boktelt og forfattere som satt og signerte...
Det var det både Frode og jeg også kunne tenkt oss å gjøre. Siden det var sååå mye mennesker overalt, hadde vi nok garantert fått solgt noen bøker...
   Men vi gikk pliktoppfylllende videre og avleverte bokpakker i bokhandlerne. Og etterpå famlet vi litt rundt for å finne Gyldendalhuset. Vi kom for sent, men vi fikk satt oss ned og lyttet til redaktører fra Gyldendal og mindre forlag. Vi hørte innspill fra bokbloggere, og jeg fikk såvidt hilst på tre av bokbloggerne som jeg har hatt litt kontakt med her inne i bloggeverdenen. Det var veldig hyggelig!


    Det var moro å legge fra meg bøkene mine på bokbloggebordet og se hvordan ivrige hender kastet seg over bøkene.
Jeg håper virkelige at noen av dere vil lese, at dere vil si noen ord om boka, og at ennå flere vil like novellene. (i hvert fall noen av dem!)
  Det var ikke så mye mer vi fikk gjort - men vi fikk sett, hørt og vist fram boka vår.
Og det var en veldig god følelse å være midt blant forfattere, forleggere og bokbloggere og leseglade mennesker.
   Og når det er sagt, så gikk jeg ikke tomhendt tilbake gjennom Karl Johans gater...Nei, da... Da var det en haug med nye bøker jeg bar på. Ikke mine, men andres. Som jeg gleder meg til å lese! :-)

4 kommentarer:

  1. Synd jeg ikke fikk vært der i går for det hadde vært kjekt å få hilst på deg. Gleder meg til boken din kommer i postkassen og nå er jeg glad jeg bestilte den siden jeg ikke kom meg avgårde. Tenker det er spennende tider for deg nå og se hvordan boken blir mottatt. Jeg leser altfor lite noveller, men får jo gjort noe med det nå. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var synd du ikke fikk det til, men det kan jo komme flere sjanser! Boka kommer snart i posten. Og ja, det er meget spennende tider nå... boklanseringen min skjer på onsdag.. jeg kjenner store flagrende sommerfugler nå...
      Håper du får sansen for novellesjangeren!
      Ha en fin dag!

      God klem til deg

      Slett
  2. Hvor får jeg kjøpt novelleboka de Liv Hege+

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone! Så hyggelig at du spør etter boka mi. Den kan kjøpes i en del bokhandlere, men ikke alle, selvfølgelig. Du kan også bestille den på denne adressen: http://www.mamut.net/livforlag/shop/

      Ha en fin søndag!:-)

      Slett