Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. mai 2012

Tanker en lørdagsmorgen

...Denne tiden på året er usedvanlig vakker. Naturen bugner over av lubne blomstertuer og nydelige grønnfarger. Jeg er så heldig å bo midt i smørøyet. Synes jeg selv. Vi har skog, vi har sjøen, vi har ferskvann. Farris!
Vi har fått store kulturarenaer og vi har fått nydelig strandlinje med spisesteder langs brygga i byen. (Indre havn)
Det er kort vei både hit og dit. Jeg har sykkel/gåavstand til Bøkeskogen, strender, utesteder... Og jeg har min daglige arbeidsplass rundt hjørnet...
Når jeg jobber med skriving, har jeg eget kontor i første etasjen. Jeg har alt veldig tilgjengelig rundt meg, så jeg er heldig som slipper å bruke mye tid på å forflytte meg fra A til B.


Når jeg først er inne på tid, så går denne tiden på året utrolig fort unna... Dette er jo tiden for å nyte!! Men det er så mye som skal i boks, før ferien starter. Rapporter, foreldresamtaler, avslutninger og arrangementer.
Mange av skolene i byen er nå tatt ut i streik, men min skole er ikke det. Vi jobber såpass spesielt, at vi blir nok ikke tatt ut, med mindre alle går ut i streik. Tenker jeg...


De siste nettene har jeg drømt og drømt om det samme temaet. Skriving. Ord, vendinger, tematikk, handling. Jeg tror jeg aldri i mitt liv har drømt så mange netter om det samme emnet... Da er det lett å skjønne hva min underbevissthet - og bevissthet - er opptatt av for tiden...
Nå skal jeg gå igjennom den siste novellen, før jeg møter opp i Stavern hos coachen i morgen ettermiddag.


..Og mannen i huset er ute etter...fisk! ;-)

1 kommentar:

  1. Det er en nydelig tid vi er inni - og ja, det gjelder å nyte den for den forsvinner fort. Og så fint å bo slik midt i smørøyet!! :) Høres bra ut, det - bor selv midt i et slikt smørøye, og digger det :) Du, så må du ikke la hjernen gå på høygir nå, da - den jobber tydlig veldig mye også når du sover... ;) hehe...Hvil og nyt sommerdagene. Mange klemmer fra sørlandsdama

    SvarSlett