Totalt antall sidevisninger

søndag 20. mai 2012

Snart sommer og FOFFA

... Ja, det er stadig spennende ting som skjer. Førstkommende mandag skal jeg ha mitt tredje og nestsiste møte med min coach. Det er altså LIV forlag som står bak disse verdifulle timene. Hva som kommer til å skje denne gangen, er jeg mektig spent på...
Siden sist har jeg jobbet på spreng med alle novellene. Noen har jeg endret en del i språket, noen har jeg slettet litt i, noen har jeg lagt til litt og noen har jeg endret plottet på. Det har vært mye jobb, men jeg håper og tror at det blir "godkjent".
Hva som nå skjer videre, aner jeg rett og slett ikke. Men jeg har ingen tro på at de er "helt ferdige"... De skal vel flikkes og gnikkes og pusses på ennå litt til... Det får jeg altså vite i morgen kveld.

.... Og innimellom novelleskriving, dukker plutselig FOFFA opp, og det er jo gledelig! Min lydbok om eselet FOFFA på Foldvik gård (den finnes ikke i vanlig bokform, kun lydbok - med min stemme) ble jo ferdigstilt i fjor sommer. Og nå står en ny Foldvik-sesong for døren, og litt av hvert kommer til å skje i parken. Selv skal jeg ha litt opplesning fra lydboka et par ganger i løpet av sommeren. Det blir moro.

Dette prosjektet er en stor kontrast til noveller. Å skrive barnebøker/barnelitteratur synes jeg er utrolig spennende og givende.
Jeg elsker å formidle for barn, og snakke med, til og for dem!

Så... litt av hvert skjer. Og det er deilig at jeg ikke står på stedet hvil.

...og ... i går fikk jeg vårkatalogen fra PUBLICA i posten. Jeg kommer ikke med noen nyhet på det forlaget i år, men bakerst kunne man allikevel finne min siste Mikkelbok som kom i fjor; "Mikkel og Aurora hjelper naturen".

2 kommentarer:

  1. Spanande då:) Lukke til på coach-møte! Har så lyst å skriva ei barnebok ein gong eg også, håpar inspirasjonen kjem snart:) Ha ei fin veke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kristin! Ja, jeg kjenner det kribler litt før mitt tredje møte i dag...
      Men du, har du lyst til å skrive barnebok, så SKRIV! Begynn å skrive ned små tanker som dukker opp, små gullkorn fra barna dine (eller andres barn) og situasjonsøyeblikk.
      Så er du i gang... og en handling dukker opp "så småningom"!
      Lykke til!

      Klem fra meg, og fiiiin uke til deg også

      Slett