Totalt antall sidevisninger

fredag 9. mars 2012

Fredagen...

Fredagen er som en liten blomst i seg selv, tenker jeg.

Når øyne og kropp har våknet og rukket å innse at i dag er det bare noen timer på jobb, før helgen tilbyr en viss dose frihet... så er det en herlig følelse som brer seg.
Det er nå en gang noe spesielt med fredagen. Med fredda`n! Men det er også den dagen jeg er mest sliten når kvelden kommer. Når man endelig kan benytte sene kveldstimer, så faller gluggene ofte igjen på et tidspunkt som man egentlig ikke ønsker...
Som noen av dere kanskje vet, så ser jeg farger på tall, bokstaver, ukedager og en mengde ord.
Fredagen har den fineste fargen av alle ukedagene. Den er kremhvit.
Hver gang jeg tenker på ordet/begrepet fredag, så dukker altså ordet opp med denne herlige fargen på. Jeg får fornemmelser av frihet, rett og slett...
Og som selveste Henrik Ibsen sa: "Frihet gjør en kålorm selv til sommerfugl."
Nyt den kremhvite fredagen! Farg den med deres egne farger...

5 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg Liv, jeg har det på akkurat samme måde, Fredagen er også min favorit dag men som du også beskriver så falder øjnene nogle gange hurtigt i, men så varer det ikke mange minutter, så er jeg frisk igen.

    Smuk rose.
    I kærlige tanker, god Weekend.

    SvarSlett
  2. Hm..Fredager er fine. Kanskje en favoritt..Jg liker søndag så godt også ;-)
    Håper din helg blir fin!
    Klem fra meg i sør :-)

    SvarSlett
  3. Koselig innlegg! :) Tror vi er mange som setter fredagen høyt og har den som favorittdag. Fredagen er herlig, syns jeg. Da senker roen seg litt etter en lang rekke med alle hverdagene.. "Helg" er forøvrig et like fint ord, syns jeg ;) Jeg elsker helger - enten det er fredag, lørdag eller søndag...
    Ønsker deg en nydelig fredag - og en helg full av glede, inspirasjon og gode opplevelser. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke så "fast" et forhold til fredagene lengre, de betyr tv-kos og god mat sammen med familien, men ikke så mye mer. Nå er det søndag som er absolutt fridag her i huset.
    Jeg kunne i grunnen tenkt meg mange fridager snart, helst som perler på en snor. Gleder meg til påske, for å si det sånn. ;)

    Kos deg med helga. Spennende å høre at du har nytt barnebokmanus på gang!
    Klem til deg.

    SvarSlett
  5. Du har en spennende evne med å se farger .. skulle ønske jeg klarte det :o)

    En kremhvit fredag er ikke å forakte :o)

    Nå går ukene så fort at man nesten ikke rekker å si mandag - før det er fredag .. men jeg hører det er en velkjent følelse rundt om :o)

    Håper du har en flott ny uke - klemmer!

    SvarSlett