Totalt antall sidevisninger

torsdag 18. mars 2010

På krimforfatterbesøk

Det var veldig spennende og interessant å møte to forfattere fra min egen hjemby i går. Den ene, Myriam H.Bjerkli, er selv blant annet barnebokforfatter, men opptrådte i denne sammenheng som journalist og fotograf (dette er en kvinne som har mange strenger å spille på!), og den andre kvinnen var krimforfatter Anita Berglund.
Journalisten og jeg møtte opp hjemme hos krimforfatteren som bor i et gammelt hus med mye energier i, kunne jeg merke...
Først ble vi to forfatterne plassert ute i stoler i snøen, flankert av stående ski, påskegodteri, og masse krimlektyre! En meget artig seanse, særlig siden jeg ikke har gått på ski siden 1986...
Etterpå ble vi plassert foran peisen inne i krimforfatterens hus. Der satt vi i hver vår stol, mens det på nytt florerte av krimbøker, påskegodteri, appelsiner, kopper med kakao (dere kan jo selv velge å tenke om det virkelig var kakao i koppene, eller ikke...) og påskeblomster rundt oss.
Og der, foran "denne avslappede venninnepraten"ble vi intervjuet litt om hva vi hadde tenkt å gjøre i påsken, hvorfor vi leste krim, og hva vi holdt på å forfatte akkurat nå...
Da seansen var over, og jeg takket for meg, så krimforfatteren på meg og sa: " Det er et spesielt navn du har! Hovedpersonen i boka mi heter Liv Hege. Og hun blir drept..."

4 kommentarer:

  1. Ups ... det var jo en litt spesiell måte å si takk for besøket på ... :o) Hadde blitt litt svett jeg da .. hihi .. men sikkert artig dag allikevel :o) Kanskje du skulle sagt ett eller annet om de energiene i huset hennes .. :o)

    Du får ha en flott og levende helg - klemmer!

    SvarSlett
  2. Vilka spännande möten du har....och så mycket som händer omkring dig, ha en fin dag och tack för din rara hälsning, kram

    SvarSlett
  3. Det lyder da forudroligende Liv, det er da godt det kun er historie.
    Nå men ellers lyder det da til at have været et hyggeligt besøg ved krimiforfatteren, måske du har fået lidt inspiration med hjem som så vil fremgå af senere indlæg på bloggen.

    SvarSlett
  4. Hei
    Fant bloggen din helt tilfeldig idag, søkte egentlig på Lille Malinas nede i byen "vår".
    Siden jeg var på ferie forrige uke har jeg ikke fått med meg repotasjen i avisen. Anita Berglund kjenner jeg - en utrolig koselig dame- kan se for meg at dere hadde det hyggelig hos henne. Hilsen Anita S

    SvarSlett