Totalt antall sidevisninger

mandag 25. juni 2012

Den enøyde katten

(Dette er ikke den eneøyde katten)


For ikke veldig mange dagene siden la jeg ut et innlegg her om boka "SIRKELEN" - den omhandler blant annet hekser, energier...OG en enøyd katt og en ravn.
Etter at jeg hadde skrevet det blogginnlegget, gjorde meg klar til å dra på jobb. Da jeg kom ut på trappa hørte jeg et svare spetakkel i hagen. Og der på plenen gikk en katt og lusket, mens en skjære hylte villt over den. Katten enset ikke skjæra, men den løftet hodet og kikket bort på meg. Med sitt ene øye! Det var en enøyd katt! Jeg kjente det begynte å prikke i hele kroppen, og tenkte... hva betyr dette? Jeg har aldri sett en enøyd katt i hele mitt liv, og nå dukket en opp med en gang  jeg hadde lest denne boka.
I boka har katten en viktig funskjon - men hva skulle denne virkelige katten inn i mitt liv å gjøre?
Siden tiden var knapp, måtte jeg dra på jobb, - men jeg glemte ikke katten...


Et par dager senere, tittet jeg ut på verandadøra, og der lå katten på benken og tittet på meg med sitt ene øye... Den vek ikke blikket mitt.
Jeg spurte høyt: "Hva vil du?" Den fortsatte å se på meg. Da jeg åpnet døra, spratt den opp. Men da jeg begynte å snakke, bråstoppet den og kom bort til hånden min, før den sprang avgårde.
Jeg ble ikke noe klokere. Men jeg hadde fått en ennå sterkere følelse av at katten ville si meg noe...


Og nå i dag, er det fjerde dagen jeg har migrene, de to siste dagene har migrenen sittet som en krafsende smerte bak høyre øye, og det er grusomt vondt.
Til morgenen ble jeg liggende litt i senga, etter at samboeren hadde stått opp. Jeg hørte han drev og romsterte ute i garasjen, og plutselig kommer han løpende opp trappa...
"Det er en katt inne her!" ropte han.
Jeg spratt opp av senga... og der kom den enøyde katten farende opp trappen og gjennom stua, for så å løpe rett bort til verandadøra. Samboeren slapp den ut, og borte var den...
Men hvorfor kom den inn? Jeg tok meg til mitt smertefylte øye, og tenkte:
Det handler nødvendigvis ikke om øyne - men jeg er inne på noe...
Det er det høyre øyet katten mangler...


Jeg er sikker på at den skal vise meg noe, få meg til å innse noe...
Dessuten... Smerten bak øyet mitt er nå noe bedre.
Spennende....

6 kommentarer:

  1. Katter skal man ta på alvor;) God bedring!
    Hilsen ¨fruTicosus¨

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig med deg!! Katter skal man ta på alvor. Og jeg har mitt kraftdyr i nettopp katten... så noe "mysifistisk" er dette... hm..
      Og takk for god bedring-hilsningen. Den trenger jeg! ;-)
      Klem fra meg

      Slett
  2. Dette er da meget spændende. Jeg er helt sikker på, at katten vil fortælle dig noget. Nu er det bare at lytte. Mærkeligt og spændende. Håber du vil fortælle mere! :)

    God klem og god bedring med migrænen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig spennende, Lene! Jeg må åpne sansene mine enda mer, så skjer det nok noe... og ja, jeg vil fortelle når det er mer å fortelle!

      Takk for god bedringsklemmen! Den tar jeg godt i mot!

      God klem tilbake

      Slett
  3. Å dette var jo veldig spennende:) Katter som er så kloke dyr, de bruker jo flere av sansene en oss, så skulle sikkert fortelle deg noe:)

    God bedring!:) Klæm!

    SvarSlett
  4. Takk for gode ord! Migrenen har ikke gitt seg... men det må den gjøre snart! Skal ta en tur ut i hagen etterpå - kanskje min enøyde venn titter fram... Helt enig med deg - katter er kloke dyr!

    Kos deg med sommeren! Klem fra meg

    SvarSlett