Totalt antall sidevisninger

torsdag 9. juni 2011

Et lite avisintervju

Det er torsdag ettermiddag, og jeg har nettopp sittet på en kafè på kjøpesenteret utenfor byen. Det er sjelden jeg sitter på kafè, av den enkle grunn at jeg ikke er noe kafèmenneske. Jeg har verken tid eller lyst til å sitte timevis på samme stol og prate small talk med "noen". Jeg sier ikke at jeg aldri gjør det - for når jeg gjør det, så er det alltid koselig. Men å tilbringe lange ettermiddager eller lørdagsformiddager på kafè... Nei, takk!
Men i dag, befant jeg meg altså på en kafè. Jeg hadde kun sittet der i et par minutter da han kom, han som jeg ventet på. Journalisten. Smilende kom han mot meg, med kameraet hengende over den ene skulderen. Det var "Mikkel og Aurora hjelper naturen", som jeg skulle bli intervjuet om.
Min fjerde bok i serien. Min siste bok i serien. Tror jeg.
Han spurte meg om hva boka handlet om, og om hva jeg tenkte videre om serien... Han spurte om de nye illustrasjonene, og han spurte meg om jeg har nye prosjekter på gang...

Til det siste spørsmålet, svarte jeg:  
Nå bare gleder jeg meg til ferie. Til å nullstille meg selv. Til å lande, og til å samle ny energi...
Men først er det siste boklansering om Mikkel. Og dagen etter, er det første boklansering om Foffa.
− Har du to boklanseringer to dager etter hverandre? undret journalisten.
− Ja, jeg har visst det! Først på Nordbyen kjøpesenter, og dagen etter er det åpning av låven på Foldvik gård - og der vil jeg presentere min lydbok - for aller første gang.

Det var et kort og "effektiv" kafèbesøk, og jeg fikk sagt det jeg hadde på hjertet i forbindelse med "Mikkelgjengen".
Vi avsluttet intervjuet med at han tok bilder av meg foran bokhyllene i den bokhandelen som jeg skal ha lanseringen.

3 kommentarer:

  1. Your blog page looks different or am I just really tired? LOL! Do not understand the allure of cafe sitting either, but congrats on your interview and your book launch. Looking forward to reading it.

    SvarSlett
  2. Kjekt med litt pr når du skal gje ut bøker! Kva forlag gjev du ut på?? :)

    SvarSlett
  3. Hei Liv Hege! Ja, nå er du midt oppe i det. Tenker på deg. Her har det stilnet nå, men det går sin gang med salget, sakte og sikkert, ser det ut til. Med noen små overraskelser i vente.Var litt rart å lande igjen. Ble litt stille, liksom (hehe)

    SvarSlett