Totalt antall sidevisninger

fredag 25. februar 2011

Hemmeligheten ble sluppet i dag!!!



...Det er sjelden jeg tar inn avisen så tidlig på morgenen når jeg ikke skal på jobb, -men i dag, kom jeg nok ikke fort nok ut til postkassen... Jeg var nemlig meget spent på hvilken omtale vi ville få...
I går slapp musiker og "reklamemann" Per Arne Strandbakken og jeg "hemmeligheten vår" til lokalavisa.
Det vi har jobbet så iherdig med siden i høst, er lydbok til Foldvik Familiepark...
Men at vi fikk hovedoppslaget på forsiden av lokalvisa, var jo en enormt stor og gledelig overraskelse!!
Der stod det å lese: "Når Foldvik familiepark åpner denne våren, lanseres den første av fem planlagte lydbøker om maskoten "Foffa". Familieparken, som allerede har sin egen sang, satser sterkt på utviklingen av maskoten sin gjennom bruk av lokale, kreative krefter."
..Og inni avisen var det flott omtale av prosjektet vårt... "Foldviks "Foffa" får forfatterhjelp" var overskriften...
"Siden i høst har barnebokforfatter Liv Hege Refsdal og tidligere DRAMAmedlem Per Arne Strandbakken jobbet iherdig med den første lydboka om Foldvik Familieparks maskot og esel, "Foffa".
Foldvik Familiepark ekspanderer hvert år med nye attraksjoner og jeg jobber med dem på reklamesiden, gjennom Kreativ Partner som er en avdeling av Nanset Kartong. I fjor lagde jeg og Tomas Siqveland en gjenkjennelsesmelodi for maskoten "Foffa". Den fikk vi veldig gode tilbakemeldinger på, forteller Strandbakken.
Nå vil de ta et skritt til sammen med eselet i Brunlanes.
- Så da lager vi lydbok, og da tenkte vi på Liv Hege Refsdal, fordi vi ønsker en barnebokforfatter. Så vil vi gjerne ha med oss folk som har vist at de kan det de holde på med.
Refsdal har gitt ut tre barnebøker om "Mikkel og Ekornia" og har den fjerde på vei ut til leserne om kort tid. Samtidig har hun laget en musikalversjon av den første boken...
Målet er i første omgang fem lydbøker med gode historier oom det lokale eselet.
- Vi er opptatt av at alle som er med er fra Larvik, og at dette produktet lages i Larvik, forklarer Strandbakken som sammen med Refsdal er i gang med korrekturen på den første boken.
-Så blir det innspilling og lansering denne våren. Den dagen Folvik åpner for sommer`n skal vi ha alt klart, lover han.
"Foffa" er mer enn et esel som roter rundt på en gård i Brunlanes.
-Foffa er en superhelt, røper forfatteren.
-Jeg må selvfølgelig forholde meg til dyrene som allerede er på gården, men har litt frie rammer. Dette er veldig spennende og en helt ny utfordring for meg. Jeg må jo forholde meg til rammene som er lagt, men likevel slippe fantasien fri, smiler hun.
Manus til den første lydboken, er ferdig, men det er likevel et stykke igjen.
-Dette skal bli en historie med lydkulisser, og Foffa- låten blir selvfølgelig med, både i fullversjon og som singback, forteller Strandbakken, som synes konseptet med lydbok er veldig spennende.
-Vi bygger dette stein på stein og drømmer kanskje om en forestilling etterhvert.
Forfatteren selv skal være stemmen som forteller historien.
-Jeg har lest hele manus for de andre, men uten lyder. De må jeg øve på, ler hun.
-Hvordan høres du ut som et esel?
-Det har jeg ikke prøvd ennå, det er kanskje den største utfordringen. Det og påfuglen, ler hun.
Men Foffa er som sagt ikke noe vanlig esel. I historien menneskeliggjør han mye og blir i tillegg en superhelt.
-Det som er spennende er at vi føder egentlig Foffa nå. Det som skjer nå skal følge med hele veien. Vi kan ikke i ettertid endre figurenes særegenheter, avslutter Strandbakken."

5 kommentarer:

  1. Heia vennen, kan godt forstå at du nærmest overfalt avisbudet :o)) Megaflinke jentå :o))
    Stå på. Klem fra Helen

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse!! :-))

    Ha en vidunderlig helg.

    Klem W

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye Liv Hege! Dette kommer til å bli bra. Ha en flott helg! Klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Sender du lige en lydprøve på æselet og påfuglen Liv det vil jeg glæde mig til at høre, hvor er det dejlig læsning og skønt at det er sluppet ud nu, det er en dejlig udfordring for dig Liv, men jeg er overbevist om at historien/handlingen er i de allerbedste hænder, du må have en rigtig god arbejdslyst henover foråret.
    I kærlige tanker, god weekend.

    SvarSlett