Totalt antall sidevisninger

torsdag 3. juni 2010

En katt som ikke er min...

..I nesten to uker har jeg hatt en ubuden gjest boende hos meg... Lørdag for snart fjorten dager siden, kom den plutselig helt oppi beina mine mens jeg satt og spiste ute på verandaen... Reker var måltidet - og en reke eller to eller åtte fikk den, lille sultne pus... og da var det gjort.... Siden har den vært rundt mine ben med en gang jeg er ute... Den spiser på verandaen, sover på en pute på en verandastol, og er med meg i alle gjøremål i hagen...
Den er det mest skjønne, kosete og elskelige lille vesen jeg har sett... og vi har nærmest blitt beste venner... Men... det er altså et stort men... Siden det er sterk allergi i familien, kan jeg ikke ha denne katten... og jeg har forhørt meg rundt om hvem som kan eie den, ropt det ut på Facebook, og folk har kommet - men den rettmessige eieren har glimret med sitt fravær...
Så ringte jeg dyrevernet, men de har ikke tatt telefonen... og så... så...sa en dyrevennlig kollega at hun gjerne ville ha katten, og time ble bestilt hos dyrlegen...og i dag tidlig skulle kollegaen komme å hente pusen, for at den skulle få et nytt, godt hjem...
Hver kveld når jeg legger meg, ligger den på stolen sin ute, og hver morgen når jeg står opp, er den klar for litt mat fra min hånd... Men... ikke i dag.... den hadde nok været...at denne dagen kom ikke til å bli som andre dager...så den var ikke der da jeg stod opp..og jeg fløy rundt huset og ropte på pus i en hel time.... De nye eierne kom, men ingen katt var å finne... Den var tydeligvis ikke klar for å få et nytt hjem...
De skal prøve i morgen tidlig igjen... Er det noen som har sagt at katter er dumme dyr?...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar