Totalt antall sidevisninger

tirsdag 19. juli 2011

Bryllup!

I dag kom en gullkonvolutt i posten. Gull skal det være. Klart det. Det er jo bryllup det handler om! Min forlovede og jeg er bedt i sommerbryllup til en god venninne. En krimforfatter! Tenk det, da! Det er bare få dager til, og det skal være hagebryllup i den store, praktfulle hagen til det vordende brudeparet...
Det blir sikkert kriminelt spennende...

Tankene mine går raskt tilbake. Til den dagen jeg traff henne for aller første gang. Det er under halvannet år siden, og det var faktisk hjemme hos henne. Vi skulle begge bli avisintervjuet i forbindelse med påskekrim som vi skulle anbefale til leserne.
Jeg glemmer aldri utrykket hun satte opp, da jeg sa at jeg het "Liv Hege". Hvorpå journalisten - som forøvrig også er en forfatter - sa høyt og tydelig:
"Du skjønner, hovedpersonen i krimboka hennes, heter Liv Hege, og hun blir tatt livet av..."
Jeg ble jo forståelig nok, litt stum et par sekunder. I neste øyeblikk sa forfatteren, som etterhvert ble en god venninne: "Men jeg har aldri hørt om noen som heter Liv Hege..."
Sånn kan det gå... - og det hører med til historien at Liv Hege i boka, er født i samme år som meg, og hadde samme hår som meg... Litt kriminelt ekkelt, eller?? Boka heter forøvrig: "I fritt fall".
Bare hun ikke skriver sant, og jeg blir tatt av dage, så....

2 kommentarer:

  1. Oj, lenge siden jeg har besøkt bloggen din lille venn. (men er ikke så ofte i bloggverden lenger egentlig) Høres gøy ut med bryllup, og herlig historie rundt vennskapet.
    Men du - du er blitt forlovet! Sååå kjekt, - all verdens lykke til deg vennen min.
    God klem fra regntunge Stavanger til deg med ønske om en deilig sommer.

    SvarSlett
  2. Hei Liv Hege!
    Takk for koselig besøk inne hos meg!! Har blitt lenge siden sist nå, har vært litt "opp og ned" med bloggingen min den siste tiden, og tiden har ikke strukket til! Nå som jeg bor i Portveien
    og har en "dataløs" hverdag, gjør det det ekstra vanskelig å henge med. Blir litt "sniktitting" fra jobben, og ellers må jeg ta bloggerundene mine når jeg er hjemom.

    Nå skal jeg inn og titte på Kreta innlegget ditt! Jeg elsker jo Hellas, og har vært på utallige øyer gjennom de siste 15 årene.

    Nyt sommerdagene videre!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett