Totalt antall sidevisninger

mandag 4. januar 2010

Januar...

..Jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor,- men jeg liker ikke januar. Jeg hater den måneden, rett og slett...

Julen er borte, det er mørkt, det er kaldt.
Og ute...der er det snø overalt.
Jeg er trøtt, jeg er blakk, det er lenge til vår.
På jobben, der er det sykdom som rår...
Jeg vil helst gå i hi, til januar er over...
men vet jo at året lysere tider lover!
Så mens jeg venter at måneden går over i neste...
så må jeg få si at jeg gjør jo mitt beste...
Jeg skriver og leser og drømmer litt...
om tiden som kommer - i livet mitt.

7 kommentarer:

  1. Så fiint dikt, Liv Hege! Vi er vel litt mer sånn "Velger oss april", vi ;)

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig med deg
    Januar - gå din veg!
    Måtte snøen smelte bort
    og dagene gå fort
    til en ny og deilig sommer
    Vi roper og ser om den kommer!!!

    Hi hi, ble litt inspirert, men ser at jeg må nok finpusse litt på denne sjangeren...! :-)

    Ønsker deg en nydelig uke, Liv Hege!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Trøst deg med at iden går fort. Det er blitt lysere alt - og drømmene kan ingen ta i fra oss. Ha en fin kveld og en fin uke!

    SvarSlett
  4. Jeg må si at jeg er mektig imponert av den flotte novellen du skrev om nyttårsforsetter. Du er bare superflink!! Og du, ang januar så er jeg helt sikker på at den måneden også bare flyr avgårde. Vips, så er den over..Ønsker deg også et riktig godt nytt år:)

    SvarSlett
  5. Du skriver så bra - levde meg helt inn i den novellen din lengre ned på bloggen din :o) Kjente frustrasjonen - ble litt provosert også .. fordi hun ikke lot ham snakke ut :o)

    Jeg elsker å skrive - men klarer ikke å formidle det jeg ønsker på en så flott og beskrivende måte som du. Alltid noe fint å lese her inne. Alltid noen tanker som settes i sving. Tusen takk for at du deler med oss :o)

    Ha ei flott januar-uke - stooor klem :o)

    SvarSlett
  6. Linket til deg på bloggen min idag: )

    SvarSlett
  7. Hei
    Nå har jeg funnet bloggen din.
    Så fint du skriver :)

    Januar er mørk, men jeg synes dagene går fort. Kanskje fordi jeg jobber med regnskap og har fullt opp med årsavslutning ;)
    Klem

    SvarSlett