Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. april 2010

Å skrive en sang eller en tale

...er noe sikkert veldig mange kan, - men i og med at jeg annonser i avisa at jeg skriver sanger og taler til alle anledninger, så viser det seg at det er mange som verken kan, vil, har tid eller orker, å skrive den sangen eller den talen de må ha til akkurat den spesielle anledningen.
Og nå som det er april, så står knapt telefonen stille hos meg, pga. alle som ønsker å få noen ord formulert, med eller uten melodi til.

Jeg som er en skrivende person, synes det er veldig spennende å få lov til å skrive mange forskjellige tekster, og det gir meg mye å møte disse menneskene som jeg skal skrive et oppdrag for.
De sier mye om seg selv, uten at de er klar over det, og det gir meg stor glede når de fornøyde tar med seg det ferdige oppdraget og går. Nå skal det sies, at det er et fåtall av "oppdragsgiverne" som jeg ser, for det fleste henvender seg til meg på mail eller over telefonen.
Men det er utrolig mange spennende samtaler jeg har hatt i møte med disse "fremmede menneskene", og da tenker jeg på samtaler som IKKE skal være med i sangen...
Noe som igjen kan føre til at jeg blir inspirert til å skrive nye tekster på grunnlag av det jeg har fått se og høre...

Hver liten sang og hver liten tale blir som en bitteliten bok, tenker jeg...
Gode beskrivelser og opplevelser, ispedd med humor og alvor, - skal komprimeres ned til noe som skal leses/synges i løpet av noen små minutter.
For meg er det en glede å skrive disse tekstene, fordi ordene kommer veldig lett til meg...Noe jeg er veldig takknemlig for...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar