Totalt antall sidevisninger

onsdag 9. januar 2013

Ikke noe bokprosjekt foreløpig

   Jeg vet ikke helt hvordan denne sauen føler seg, men jeg har følt at jeg har hatt et sånt blikk de siste par ukene, litt tankefullt, litt stirrende, litt tomt... men ikke nå mer. Jeg har visst vært litt vinglepetter - for å si det sånn - fram og tilbake... tilbake og fram...
   Jeg skal forklare meg litt bedre. Jeg har ymtet frampå i løpet av de siste par månedene at jeg har tenkt å begi meg på nytt bokprosjekt. En hobbybok, var tanken, og forleggeren var positiv. Men etter å ha tenkt og tenkt, og sukket mer og mer, har jeg slått det fra meg.
   Jeg har gitt ut noen bøker nå... Det er vanvittig mye arbeid som ligger bak, jeg er veldig sliten når resultatet foreligger, og det blir så og si ingen kroner i kassa. Akkurat her og nå - er det ikke dette jeg vil. Og akkurat nå føles det som at jeg aldri vil skrive en bok mer. Men jeg skal ikke bruke ordet aldri. Men her og nå er det veldig riktig for meg å IKKE gi meg i kast med dette bokprosjektet - som jeg var veldig ivrig på i utgangspunktet. Jeg blir sliten bare ved tanken...

   Hva vil jeg da? Jo, akkurat nå - dette halve året, ihvert fall - vil jeg skrive akkurat det jeg har lyst til. Uten forpliktelser eller deadliner... Selv om ikke folk skjønner det helt, så elsker jeg å skrive sanger og taler for folk. Det gir glede og det er "fort gjort". Jeg synes også det er veldig givende og befriende å skrive historier og noveller for magasiner og ukeblader. Så da vil jeg gjøre det!
   Sist søndag skrev jeg en påskenovelle og sendte den inn til et blad - og i dag fikk jeg positivt svar! Kjempegøy!

   Skal man ikke gjøre det man har lyst til? Skrive det man har lyst til? Og vet dere... nå kan jeg også skrive i "det skjulte" - sånn innimellom - på noe større, på noe som kanskje, kanskje kan se verdens lys en dag... men det vet ingen i tilfelle. Før jeg en dag har noe å vise til...
   Men akkurat nå - i 2013 - vil jeg skrive om store ting i små historier...

6 kommentarer:

  1. "Store ting i små historier" høres veldig bra ut!

    Du har jobbet hardt, skjønner jeg, og da er det sikkert befriende og næring til kreativiteten å skrive små historier og gi mulighet for å være spontan/intuitiv.

    Jeg håper at det fortsetter å dryppe på bloggen din også.

    Det må være godt å ha bestemt seg for hva året skal inneholde. Gir det frihetsfølelse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er herlig å skrive om "store ting" i små historier.
      Og ja,- det kommer til å dryppe mye mer på bloggen min nå, tror jeg... har tid til mer refleksjoner nå!
      Og som du sier,- dette har gitt meg en herlig frihetsfølelse!!!
      Klem til deg

      Slett
  2. eg syns du skal skrive om akkurat det du vil, når du vil, og i ditt eget tempo :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for omtanken! Det er akkurat det jeg vil - og det jeg nå gjør! Herlig befriende!

      Slett
  3. Netop skrive af lyst om det man ha lyst til. Lytte til hjertet.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Å lytte til hjeret er det viktigste, ja... I do!!! :-)
      Klem til deg

      Slett