Totalt antall sidevisninger

søndag 24. februar 2013

Hverdagsglimt på en søndag

   Fuglene synger, solen smiler og februar er i ferd med å falme. Det er alltid noe eget når naturen er i ferd med å skifte ham. Hver årstid sin sjarm, men det er allikevel noe helt spesielt når vinteren samler sine kuldegrader og hvite kapper for å overlatet staffettpinnen til sin milde slektning, våren...
   Når lyset er i ferd med å overta, dagene blir lengre og forventingene om mildere og lettere dager ligger der og lokker som søtt sukkertøy, så gjør det noe med oss nordboere. Vi blir lettere til sinns, er blidere, mindre syke og er glade for alt som ligger foran. En hel vår og en hel sommer ligger der og lokker... Deilig, deilig...
   Fuglene synger mer utenfor vinduene her og det er siste søndag i februar. Vinterferien er over, det samme er min migrene. Det er klart for å gå videre, ikke dvel ved det gamle.
   Nyt søndagen og vinteren som fortsatt holder sitt krampaktige tak... Snart må kong Vinter gi slipp, men jeg vet jo at den vil tviholde på sitt litt til. Det er greit, for jeg vet at han blir svakere og svakere og mister sine krefter om ikke mange ukene... Deilig å vite at frøken Vår ligger der og lurer i kulissene...
  

6 kommentarer:

  1. Du har ret. Vinteren synger på sidste vers og det er tid til at gå videre. Ikke dvæle ved det, der gjorde ondt og var svært, men tage ved lære og gå videre med det, der gør godt. Følge glæden og lyset ind i foråret. Ah! Jeg er med! :)

    God søndag, kære du. Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå går vi en flott tid i møte,Lene!

      God mandag til deg! Klem

      Slett
  2. Ja, akkurat sånn er det! Ønsker deg fine vårdager full av skrivelyst :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, mAry-A!!
      Ønsker deg det samme! Mye lys og mye varme! Og mye skrive, lese og skaperlyst!!!
      Klem

      Slett
  3. Hei kjære deg! Endelig tid til å innom deg igjen - og si hei og at jeg håper du har det bra! Nydelig innlegg dette - jeg er så klar for vår...og for at vinteren må gi slipp. Det har vært en tung vinter syns jeg...dessverre. Men du- snart spirer og gror det igjen, og snart blir det mer og mer fuglekvitter og sol :) det er fint det. Tenker på deg innimellom - beklager at jeg ikke klarer innom like ofte som jeg ønsker for tiden....du er ikke glemt av den grunn. mange klemmer din vei <3

    SvarSlett
  4. Enig. Godt å tenke på alt vi har i vente. Våren er best!
    Selvom jeg er glad i vinteren også. Er vel nettopp vekslingen i årstidene som er så fantastisk her nord. Tror jeg ville blitt lei av å bodd på en kant av verden hvor det var sommer året rundt.
    Men nå har det vært nok vinter. Nok snø. Nå vil jeg har sol, lys og varme.

    Håper du har gode vårdager, Liv Hege.

    SvarSlett