Totalt antall sidevisninger

mandag 2. november 2009

Mandag morra blues...

I natt har det regnet sykt i bøtter og spann, og det gjør det fremdeles... Det regnet så trommingen på taket holdt meg lys våken... Da jeg endelig falt til ro, drømte jeg en ekkel drøm om at en eldre kvinne og et lite jentebarn gikk utenfor huset mitt, sånn midt på natten... Jeg stirret på dem bak rullegardinen, og plutselig faller kvinnen om... Det ender med at jeg må ringe nødnummeret, for kvinnen ligger livløs på bakken - og rundt henne står et lite barn som ikke forstår noen ting. Et døvt barn som jeg begynner å snakke på tegn med...
Dette var altså bare en drøm... Og ringeklokka vekker meg tilbake til livet igjen, mens mørket og regnet ikke føles som noen gode venner utenfor husveggene...
Jeg går subbende inn i dusjen, vakser hår og kropp, og setter i et langt gjesp... Uæh.... da slo det til en utrolig krampe på den ene siden av nakken... Jeg gned som en gal på stedet for at smerten skulle gi seg, og det betydde at dusjen tok noen minutter lengre enn vanlig. Ikke at det var så farlig, men da jeg hadde slått av dusjen og åpnet dusjkabinettet... så var det oversvømmelse på hele badet... DA bannet jeg....
Da var det bare å bite tennene sammen og begynne rydde - og tørkeprosessen. Mens jeg holdt på med denne sure jobben, begynte meldingene å tikke inn om personale som er syke i dag...
....sukk og stønn... og dagen har knapt begynt... Håper inderlig at alt snur seg til det positive når jeg er på jobb om en liten halvtime... God mandag!

5 kommentarer:

  1. Oj! En skikkelig kanonstart på dagen altså!
    Trøst deg med det at nå går det bare oppover!
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  2. Her regner det i bøtter og spann nå - hvis det kan være en trøst...
    en annen trøst er at "det går over" - både regnet og mandager...og da er det bare fredag igjen og så er det helg igjen. Håper dagen din ble bedre etter hvert. Og i slike situasjoner hjelper det å sette ord på det. (og banne!)

    SvarSlett
  3. Huff og huff!! Håper du ble kvitt krampe i skulderen! Jeg hater skumle drømmer...forsov meg i dag jeg også....måtte løpe for å rekke å "komme før bilkøen"...og tok på meg en grusom genser (fordi den er varm) ...og hadde den pene genseren over armen...(for å skifte på jobb)...så mistet jeg den på veien....og måtte være på kontoret i en stygg oversized nuppete (men varm) genser....huff så rar jeg følte meg i dag!! Usminket sannhet og alt...forfengeligheten lenge leve...huff....
    Ha en fin kveld, håper dagen din ble bedre etterhvert!!!
    Klem,M
    Ps..tydelig at du jobber med barn når du sier "regnet sykt!" Tidig!

    SvarSlett
  4. neimen huff for en start på en ny uke!!
    blåmandag, kanskje..!?
    håper dagen tok seg opp til det mer positive:0)
    ..uansett sender jeg en mandagsklem og ønsker deg en fin kveld!
    moaklem

    SvarSlett
  5. snakker om mandag morran blues:) håper da dagen ble bedre...og uka med.kvelds/natthilsen herfra

    SvarSlett